ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί”
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Μαριάννα Αποστόλου –Διευθύντρια
Ιωάννης Καμπουρόπουλος – Θεολόγος
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
1.Να μάθουν οι μαθητές να διεκδικούν τα δικαιώματά τους
2.Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται
3.Να μάθουν να διατυπώνουν τα αιτήματά τους με σωστό τρόπο.
4.να μάθουν πως γίνεται με τάξη μια μαθητική συνέλευση
Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας
Οι μαθητές αφού ακολούθησαν το σχέδιο όπως μας διδάχτηκε στο αντίστοιχο εργαστήριο που παρακολουθήσαμε στα Τρίκαλα στην διημερίδα ‘Human Rights for Beginners 2’ διατύπωσαν εγγράφως τα αιτήματά τους στην διεύθυνση του σχολείου.
Δράσεις διάχυσης
Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε σε όλες τις τάξεις της Α και Β τάξης του σχολείου δηλαδή σε δύο τμήματα της Β λυκείου και σε τρία της Α λυκείου.
Πραγματικά αποτελέσματα
Οι μαθητές επανέλαβαν μόνοι τους πλέον αυτά που έμαθαν στις συνελεύσεις τους τονίζοντας τις ελλείψεις και τα προβλήματα του σχολείου. Παράλληλα ενώ πριν τελείωναν την συνέλευση σε 5-10 λεπτά παρατηρήθηκε ότι ακολουθώντας τα όσα έμαθαν έμειναν στην τάξη όλη την ώρα για να διατυπώσουν τα αιτήματά τους και να προτείνουν λύσεις.
Αριθμητικά Αποτελέσματα
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 17
Μαθητές που παρακολούθησαν: 100
Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: 2
Γονείς και ευρύτερο κοινό: 0
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 2 εκπαιδευτικοί
Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών: ναι
Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό: ναι
Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες: ναι
Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας: ναι
Γνώση –Κριτική γνώση από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Υπήρξε τεράστια αλλαγή στον τρόπο που οι μαθητές πραγματοποίησαν τις συνελεύσεις τους, αφού κατανόησαν ότι υπάρχουν δημοκρατικοί και υπεύθυνοι τρόποι για να διατυπώνουν τα αιτήματά τους και να συνεργάζονται με σκοπό την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Προτείνονται λύσεις και ιδέες.
Στην συνέχεια οι μαθητές επιλέγουν τα σημαντικότερα αιτήματά τους και καταθέτουν έγγραφο στην διεύθυνση του σχολείου, στον σύλλογο των καθηγητών και στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Φυσικά αν στα αιτήματα τους και στις προτεινόμενες λύσεις εμπλέκονται και άλλοι φορείς όπως ο Δήμος κοινοποιούν το έγγραφο και σε αυτούς.
Η δράση επαναλήφθηκε σε όλα τα τμήματα της Α και Β Λυκείου από τους εκπαιδευτικούς Μαριάννα Αποστόλου διευθύντρια του σχολείου και Καμπουρόπουλο Ιωάννη έτσι ώστε να υπάρχει ένα σχέδιο δράσης πάνω στο οποίο οι μαθητές να στηρίζουν τις συνελεύσεις από τις οποίες προκύπτουν τα αιτήματα και δικαιώματά τους. Σε αυτόν τον τομέα ειδικά διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μεγάλο έλλειμμα ,κατά συνέπεια η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα υπήρξε ιδιαίτερα ωφέλιμη.