ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΥ-ΖΗΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τίτλος προγράμματος: “Η τάξη μου και εγώ”
Τάξη: Α΄ Λυκείου
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αγγελική Λουμπαρδιά- Μαθηματικός
Υλικό από την υλοποίηση του προγράμματος θα βρείτε εδώ.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα Δράσης
Οι μαθητές:
– να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που αφορούν την δική τους τάξη.
– να ενδιαφερθούν και να προβληματιστούν για το ευ-ζην της σχολικής ζωής.
– να μάθουν να συνεργάζονται ως ομάδα και να αποφασίζουν για δικά τους θέματα.
– να μάθουν να απαιτούν για καλύτερες συνθήκες με λόγο και επιχειρήματα.
Υλοποίηση Δράσης
1 η Φάση:
– Ενημέρωση Διευθύντριας, Υποδιευθυντή και Συλλόγου Διδασκόντων για το πρόγραμμα.
– Ενημέρωση των 24 μαθητών της Α΄ Λυκείου του τμήματος που θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, για όλες τις παραμέτρους του (π.χ ανάλυση των θεματικών προγράμματος κ.λπ.).
– Ενημέρωση γνώσεων των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό.
– Επιλογή θεματικής και τίτλου προγράμματος και ενημέρωση τρόπου υλοποίησης του.
– Μοίρασμα σχετικού φυλλαδίου, και ανάρτηση αφισών προγράμματος στη τάξη.
2 η Φάση:
– Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες 4 ατόμων, για να συζητήσουν θέματα που αφορούσαν τάξεις τους προηγούμενων χρόνων, και κυρίως τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε σε αυτές και για ποιο λόγο. Η φάση αυτή αποτελεί αφόρμηση για το κυρίως θέμα του προγράμματος.
– Ορίζεται ένας μαθητής που θα κρατεί το χρόνο σε όλη τη διαδικασία, ένας μαθητής που θα συντονίζει τη διαδικασία και ένας μαθητής που θα καταγράψει τις αποφάσεις των ομάδων στον πίνακα.
– Ο εκπαιδευτικός επιβλέπει και όπου χρειάζεται παρεμβαίνει.
– Η ροή της 2 ης φάσης αρέσει πολύ στους μαθητές, ανταποκρίνονται εντυπωσιακά και οι ιδέες τους είναι καταπληκτικές.
3 η Φάση:
– Οι μαθητές χωρίζονται πάλι σε ομάδες 4 ατόμων διαφορετικές από την 2 η φάση. Τώρα θα πρέπει να συζητήσουν και να αποφασίσουν για την δική τους τη φετινή τάξη, τι τους αρέσει, τι δε τους αρέσει και τι θέλουν να αλλάξουν.
– Ορίζεται πάλι ένας μαθητής που θα κρατεί το χρόνο σε όλη τη διαδικασία, ένας μαθητής που θα συντονίζει τη διαδικασία και ένας μαθητής που θα καταγράψει τις αποφάσεις των ομάδων στον πίνακα.
– Η διαδικασία είναι εξαιρετικά καλή και το ενδιαφέρον των μαθητών εντυπωσιακό.
– Γίνεται ενημέρωση της Διεύθυνσης για τα αποτελέσματα των αποφάσεων τους και κυρίως, τι θέλουν να αλλάξουν στην τάξη τους, από το πενταμελές της τάξης.
– Οι μαθητές, είναι πλέον σε θέση, με τη σύμπνοια και την αποφασιστικότητα που καλλιέργησαν κατά την διάρκεια του προγράμματος και με την αρωγή της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας, να
πραγματοποιήσουν στην τάξη τους, τις αλλαγές που συναποφάσισαν για το «ευ-ζην» στην σχολική καθημερινότητά τους.
– Έγινε ανάρτηση του προγράμματος μας στο blog του σχολείου μας.
– H υλοποίηση τους προγράμματος με πλούσιο φωτογραφικό υλικό εδώ.