• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

4o Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Βόλου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: «Αφήνουμε ελεύθερα τα παιδιά ν’ ακουστούν»

Εκπαιδευτικός  Στυλιανή Λύγδα, Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  • Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι πρέπει να διεκδικούν τα δικαιώματα τους δημοκρατικά και οργανωμένα
  • Να μάθουν να δουλεύουν ομαδικά χωρίς να παρεκκλίνουν από τον αρχικό τους στόχο
  • Να μάθουν να συνδιαλέγονται με ευγένεια και ανεκτικότητα
  • Να μάθουν να κρατούν πρακτικά

Προϊόντα ομαδικής εργασίας

Οι μαθητές, αφού αποφάσισαν στη συνέλευσή τους, παρέδωσαν γραπτό κείμενο στο διευθυντή του σχολείου και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος με τα αιτήματά τους.

Δράσεις διάχυσης

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε ένα τμήμα της Α τάξης με σκοπό να επαναληφθεί και στα υπόλοιπα τμήματα.

Πραγματικά αποτελέσματα

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την εύρεση  λύσεων στα θέματα που τους απασχολούν. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παρά το νεαρό της ηλικίας τους συνεργάστηκαν με ευθύνη και συνείδηση της σημαντικότητας της δράσης και χαρακτηρίζονται από έναν διακριτικό ανταγωνισμό σχετικά με το ποια λύση φαίνεται εξυπνότερη, εφαρμόσιμη  και πιο αποδεκτή από την ομάδα.

Αριθμητικά αποτελέσματα

  • Συμμετείχαν 12 μαθητές στη δράση ενημερώθηκαν όμως 60 και παρακολούθησαν 2 εκπαιδευτικοί.
  • Συνάφεια με το Πρόγραμμα σπουδών και τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό: ναι
  • Συνάφεια με τις Σχολικές Δραστηριότητες και τον Κανονισμό Λειτουργίας : ναι

Γνώση-Κριτική γνώση από το πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό

Η συζήτηση-ενημέρωση που προηγήθηκε του πρακτικού μέρους της δράσης βοήθησε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα του δημοκρατικού διαλόγου, της συνεργασίας για το κοινό καλό, του αντίλογου για τη διατύπωση αιτημάτων και την εύρεση λύσεων.

Αρχικά οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, ορίζεται ο γραμματέας της κάθε ομάδας και ξεκινά η καταγραφή.

Οι μαθητές αιτήθηκαν ελεύθερα αυτά που πιστεύουν ότι θα ομορφύνουν την τάξη τους σε πρώτο χρόνο και θα τους γεμίσουν χαρά και γαλήνη. Κατέθεσαν τις προτάσεις τους έγγραφα στο διευθυντή του σχολείου και στο σύλλογο καθηγητών και γονέων. Σε δεύτερο χρόνο, αφού η δράση πραγματοποιηθεί στις άλλες τάξεις από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, το δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών του σχολείου θα θέσει το ζήτημα του εξωραϊσμού των κοινόχρηστων χώρων καθώς και του αύλειου χώρου του σχολείου.

Η δημιουργία ενεργών πολιτών είναι απαίτηση των καιρών. Ως εκ τούτου η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ήταν άριστη επιλογή.

4o Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Βόλου
4o Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Βόλου
4o Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Βόλου
Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.