ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: «Αφήνουμε ελεύθερα τα παιδιά ν’ ακουστούν»
Εκπαιδευτικός Στυλιανή Λύγδα, Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Προϊόντα ομαδικής εργασίας
Οι μαθητές, αφού αποφάσισαν στη συνέλευσή τους, παρέδωσαν γραπτό κείμενο στο διευθυντή του σχολείου και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος με τα αιτήματά τους.
Δράσεις διάχυσης
Η δράση πραγματοποιήθηκε σε ένα τμήμα της Α τάξης με σκοπό να επαναληφθεί και στα υπόλοιπα τμήματα.
Πραγματικά αποτελέσματα
Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την εύρεση λύσεων στα θέματα που τους απασχολούν. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παρά το νεαρό της ηλικίας τους συνεργάστηκαν με ευθύνη και συνείδηση της σημαντικότητας της δράσης και χαρακτηρίζονται από έναν διακριτικό ανταγωνισμό σχετικά με το ποια λύση φαίνεται εξυπνότερη, εφαρμόσιμη και πιο αποδεκτή από την ομάδα.
Αριθμητικά αποτελέσματα
Γνώση-Κριτική γνώση από το πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Η συζήτηση-ενημέρωση που προηγήθηκε του πρακτικού μέρους της δράσης βοήθησε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα του δημοκρατικού διαλόγου, της συνεργασίας για το κοινό καλό, του αντίλογου για τη διατύπωση αιτημάτων και την εύρεση λύσεων.
Αρχικά οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, ορίζεται ο γραμματέας της κάθε ομάδας και ξεκινά η καταγραφή.
Οι μαθητές αιτήθηκαν ελεύθερα αυτά που πιστεύουν ότι θα ομορφύνουν την τάξη τους σε πρώτο χρόνο και θα τους γεμίσουν χαρά και γαλήνη. Κατέθεσαν τις προτάσεις τους έγγραφα στο διευθυντή του σχολείου και στο σύλλογο καθηγητών και γονέων. Σε δεύτερο χρόνο, αφού η δράση πραγματοποιηθεί στις άλλες τάξεις από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, το δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών του σχολείου θα θέσει το ζήτημα του εξωραϊσμού των κοινόχρηστων χώρων καθώς και του αύλειου χώρου του σχολείου.
Η δημιουργία ενεργών πολιτών είναι απαίτηση των καιρών. Ως εκ τούτου η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ήταν άριστη επιλογή.