Τίτλος: Τάξει Εντάξει:το παζλ με τα δικαιώματα των παιδιών.
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας:
1.Κουλοσούσα Φρειδερίκη (Φιλόλογος ΠΕ02): κατασκευή παζλ, παρουσίαση παιχνιδιού και κανόνων
2.Καραστέριου Πηνελόπη(Θεολόγος ΠΕ01):προετοιμασία, καταγραφή δικαιωμάτων / υποχρεώσεων σε συνεργασία με μαθητές/ τριες
3.Μάρου Αικατερίνη(Νομικών Σπουδών ΠΕ78): θεωρητικό πλαίσιο, καταγραφή ζευγαριών δικαιωμάτων-υποχρεώσεων, παρουσίαση παιχνιδιού και κανόνων
4.Μοσχούδη Βασιλική(Μαθηματικός ΠΕ03): διαμεσολάβηση/ διάχυση παιχνιδιού
5.Γκατζιάνη Μαρία(ΕΒΠ): κατασκευή παζλ
Εστίαση στους θεματικούς άξονες της καμπάνιας:
Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί , βελτιώνουμε το ευ ζην στο σχολείο.
Σχολική Μονάδα: ΕΝΕΕΓΥ/Λ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ
Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία:μπορείτε να βρείτε εδώ.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Ειδικοί στόχοι της δράσης:
Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας:
Δημιουργία:
Δράσεις διάχυσης:
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Νέας Ιωνίας
Πραγματικά αποτελέσματα:
Μέσω της βιωματικής, διαθεματικής και συνεργατικής εκπαίδευσης οι μαθητές μας ενημερώνονται για τα δημοκρατικά τους δικαιώματα, ενθαρρύνονται να εκφράζουν και να ανταλλάσσουν τις απόψεις τους, να συνεργάζονται, να σχεδιάζουν ένα καλύτερο σχολείο και να αναπτύσσουν τη δημιουργική φαντασία τους. Επιτυγχάνουν έτσι να δημιουργήσουν εν τέλει ένα πρωτότυπο παζλ με θέμα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παιδιών! Διαμορφώνοντας δημοκρατικές βάσεις συν-αντίληψης και συν-δημιουργίας ενισχύονται να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις, διαχειρίζονται και βελτιώνουν την μαθητική τους ζωή και αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων.
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας:
Τμήματα:
δ3 Γυμνασίου, δ4 Γυμνασίου, Α1 Λυκείου, Α2 Λυκείου, Β1 Λυκείου, Β2 Λυκείου, Γ1 Λυκείου, 1 Λυκείου.
Σύνολο μαθητών/ τριών: 36
Μαθητές που παρακολούθησαν:
Το σύνολο των μαθητών/ τριών του σχολείου θα παίξουν το παιχνίδι
μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς με τη διαμεσολάβηση των μαθητών/ τριών του Λυκείου, οι οποίοι θα εξηγήσουν τους κανόνες του παιχνιδιού στα υπόλοιπα παιδιά.
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν:
Μέχρι στιγμής επτά εκπαιδευτικοί έχουν εμπλακεί στο παιχνίδι και έχουν παίξει το παιχνίδι με μαθητές/ τριες.
Γονείς και ευρύτερο κοινό:
Οι γονείς θα παρακολουθήσουν βίντεο που θα αφορά την κατασκευή και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα της δράσης στην εκδήλωση λήξης του σχολικού έτους.
Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών:
Οι δράσεις για την κατασκευή και διάχυση των αποτελεσμάτων του παιχνιδιού πραγματοποιήθηκαν στα μαθήματα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, των Νέων Ελληνικών , της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και των Θρησκευτικών, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου/Λυκείου.
Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό:
Η δράση έχει ενταχθεί στον Άξονα 1 του ετήσιου εκπαιδευτικού προγραμματισμού, ο οποίος αφορά την υλοποίηση βιωματικών δράσεων και παιχνιδιών. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της ημερίδας Human Rights for Beginners, εντάσσεται στον Άξονα 8, ο οποίος αφορά Επιμορφώσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα και συνεργασία με άλλους φορείς.
Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες:
Δράση δεν έχει ενταχθεί σε εργαστήριο δεξιοτήτων ή κάποια σχολική δραστηριότητα.
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών:
Η δράση έχει την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας:
Το παζλ έχει καταχωριστεί στα παιχνίδια της Σχολικής Βιβλιοθήκης και χρησιμοποιείται από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου με την καθοδήγηση των μαθητών/τριών του Λυκείου, οι οποίοι λειτουργούν ως διαμεσολαβητές της δράσης.
Στάσεις από το πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό:
Καλλιέργεια δημοκρατικής κουλτούρας, συνείδηση των δικαιωμάτων, δεκτικότητα και σεβασμός όλων των απόψεων, συνδιαλλαγή και ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών
Αξίες: Αναγνώριση της αξίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και τωνδικαιωμάτων του παιδιού σε ένα κράτος δικαίου.
Δεξιότητες: Καλλιέργεια ενσυναίσθησης,κριτικής σκέψης,συνεργασίαςκαι επίλυσης συγκρούσεων.
Γνώσεις–Κριτική κατανόηση από το πλαίσιο Αναφοράς: Γνώσεις τωνανθρώπινων δικαιωμάτων. Καλλιέργεια της επικοινωνίας και κατανόηση του κόσμου αλλά και της ατομικής υπόστασης των μαθητών/τριών.
Εκπαιδευτικό υλικό/Συνδέσεις/Βιβλιογραφία: