Τίτλος: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ- ΓΕΥΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός για την υλοποίηση της δράσης: Χαρμπέα Θάλεια, ΠΕ81 Πολιτικός Μηχανικός
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Οι μαθητές:
-Να εκφράζουν την συμπαράσταση τους στα δεινά που βλέπουν να περνούν οι άλλοι.
-Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από την έννοια της προσφοράς.
-Να αποκτήσουν αίσθημα ευθύνης και ανιδιοτελούς προσφοράς χωρίς την προσδοκία ανταλλάγματος.
-Να μάθουν να συνεργάζονται σε ομάδες.
-Να καλλιεργήσουν δημοκρατικές στάσεις και αξίες.
-Να προετοιμαστούν για την ενεργό συμμετοχή τους στα κοινά ως υπεύθυνοι και δημοκρατικοί πολίτες.
H υλοποίηση τους προγράμματος με πλούσιο φωτογραφικό υλικό Παρουσίαση.
Υλοποίηση Δράσης
1η Φάση (1η διδακτική ώρα)
Την επόμενη ημέρα του επιμορφωτικού διημέρου στα Τρίκαλα, επιστρέφοντας στο σχολείο μου, ενημέρωσα τον διευθυντή για το πρόγραμμα και τι δυνατότητες έχουμε σαν σχολείο για να το υλοποιήσουμε. Το σχολείο μας είναι ΕΠΑΛ, διαθέτει εργαστήρια και είδαμε πως θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε γόνιμα. Είδαμε ότι το Εργαστήριο Τροφίμων διαθέτει πλήρη εξοπλισμένη κουζίνα και μια φορά την εβδομάδα είναι ελεύθερο.
Στη συνέχεια αφιέρωσα από μία διδακτική ώρα σε πέντε τμήματα της Α Λυκείου όπου συζητήσαμε για το αίσθημα της προσφοράς και πως αυτό μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και πιο ενεργούς πολίτες.
Πράγματι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν πάρα πολύ!
Υλοποίηση Δράσης
2η Φάση (2η διδακτική ώρα)
Την 2η διδακτική ώρα μοίρασα στους μαθητές τα ενημερωτικά φυλλάδια του ‘Human Rights for Beginners 2’ και συζητήσαμε πάνω σε όλους τους θεματικούς άξονες.
Στη συνέχεια δώσαμε μορφή στη δράση μας και συντονιστήκαμε πως θα την φέρουμε εις πέρας.
3 η Φάση:
Κάθε Δευτέρα μαγειρεύουν από το πρωί 4 μαθητές από διαφορετικά τμήματα κάθε φορά. Ορίσαμε πως η επιλογή των μαθητών κάθε φορά θα γίνεται με κλήρωση, έτσι ώστε οι μαθητές να μάθουν και να μπορούν να συνεργάζονται με ευελιξία και προσαρμοστικότητα.
Πηγαίνοντας στο εργαστήριο Τροφίμων, και αφού τηρήσουν όλους τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας, αρχίζουν την προετοιμασία για την παραγωγή των γευμάτων.
Συνολικά έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε δεκαπέντε (15) γεύματα, τα οποία παρέχουμε σε 15 άτομα που έχουν ανάγκη σίτισης.
Τις πρώτες ύλες για την παρασκευή των γευμάτων τις παρέχουν, κατά κύριο λόγο, τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής μας, αλλά και συνάδελφοι του σχολείου μας, οι οποίοι από τη στιγμή που ενημερώθηκαν για αυτή τη δράση, συνδράμουν με τον δικό τους τρόπο.
Μακάρι να μπορούσαμε να παράγουμε μεγαλύτερη ποσότητα γευμάτων γιατί η ζήτηση για βοήθεια είναι πολύ μεγάλη, αλλά επίσης και η ζήτηση για συμμετοχή στη δράση είναι πολύ μεγάλη από τους μαθητές πλέον όλου του σχολείου.
Δράσεις διάχυσης –Πραγματικά αποτελέσματα:
Στον έντυπο αλλά και διαδικτυακό τοπικό τύπο δημοσιεύσαμε την δράση μας και το τι κάνουμε στο σχολείο μας.
http://www.trikalaenimerosi.gr/blog/trikala/geymata-agapis-apo-to-protypo-epal-trikalon
Επίσης, από την ενορία μας έγινε γνωστή η δράση μας, αλλά και από όλες τις επιχειρήσεις τις πόλης μας που καθημερινά είμαστε σε επαφή.
Στο σχολείο μας όλοι οι συνάδελφοι έχουν ενημερωθεί άλλα και έμπρακτα βοηθούν στην υλοποίηση της δράσης.
Αριθμητικά Αποτελέσματα:
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: Πέντε τμήματα της Α Λυκείου. 53 μαθητές
Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: Η υπεύθυνη καθηγήτρια, η τομεάρχης Γεωπονίας Παπαναγιώτου Γαρουφαλιά και αρκετοί εκπαιδευτικοί του συλλόγου.
Τοπικοί φορείς αλλά και επιχειρήσεις της πόλης μας.