• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

ΓΕΛ Βραχατίου

ΤΙΤΛΟΣ: «Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί», «Βελτιώνουμε το ευ ζην στο σχολείο».

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:  

Ζιούβα  Ευσταθία –Διευθύντρια 

Θελερίτη  Σοφία – Κοινωνιολόγος

Προσδοκώμενα αποτελέσματα 

1.Να μάθουν οι μαθητές πως γίνεται με τάξη μια μαθητική συνέλευση δηλαδή πώς να  συνεδριάζουν, να συζητούν και να παίρνουν αποφάσεις  για θέματα που τους ενδιαφέρουν .

2. Να  εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να διατυπώνουν τα αιτήματά τους με σωστό τρόπο. 

3.Να σέβονται περισσότερο τους συνομιλητές /τριες και να αντιλαμβάνονται τα όρια των δικαιωμάτων τους.

4. Να συνεργάζονται , να επικοινωνούν με δημοκρατικό τρόπο, να εξασκηθούν στο διάλογο, να νοιάζονται για τα κοινά και γενικά να αναπτύξουν δημοκρατική συνείδηση. 

5. Να Βελτιωθεί  το ευ-ζην στο σχολείο. Η συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων  που τους αφορούν  να ενδυναμώσει την ψυχική τους  υγεία και  να  καλλιεργήσει   την αίσθηση του «ανήκειν».

6. Η δημιουργία και λειτουργία ενός σχολείου που επιτρέπει την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος στο οποίο καθένας και καθεμία μαθητής /τρια  συμμετέχει ισότιμα και μπορεί να αισθανθεί ότι απολαμβάνει προστασία και ασφάλεια,  υποστηρίζεται για να γίνει μέλος της ομάδας, είναι υποκείμενο με δικαιώματα και υποχρεώσεις και αποτελεί σημαντικό μέλος ενός συνόλου που νοιάζεται.

7. Να αναπτύξουν δεξιότητες επιχειρηματικότητας.

Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας  δηλαδή σε 2 τμήματα της Α΄ Τάξης, 3 τμήματα της Β΄ Τάξης και 2 τμήματα της Γ΄ Τάξης. Όλοι  οι μαθητές δημιούργησαν:

Ημερολόγιο βασισμένο στα δικαιώματα των παιδιών.

Δράσεις διάχυσης

  • Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου (σε σύλλογο διδασκόντων).
  • Συμμετοχή και άλλων εκπαιδευτικών στη δράση.
  • Έγκριση της δράσης από το σύλλογο διδασκόντων.
  • Εκτύπωση 500 ημερολογίων σε τυπογραφείο και πώληση στην τοπική κοινωνία από τους μαθητές του σχολείου.
  • Ανάρτηση της δράσης (ο συγκεκριμένος οδηγός), φωτογραφίων και του ημερολογίου στο ιστολόγιο και στο facebook του σχολείου.
  • Δημιουργία ερωτηματολογίων σε φόρμες google για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν για να γίνει αποτίμηση της δράσης και ανάρτηση των αποτελεσμάτων της στο ιστολόγιο και στο facebook του σχολείου.
  • Δημιουργία Padlet που θα λειτουργήσει ως  τετράδιο καταγραφής των εντυπώσεων όλης της δράσης και ανάρτησή του στο ιστολόγιο και στο facebook του σχολείου.

Πραγματικά αποτελέσματα

Οι μαθητές συζήτησαν, αντάλλαξαν μεταξύ τους απόψεις κι επιχειρήματα ανέπτυξαν την ικανότητα λήψης αποφάσεων, εξοικειώθηκαν με τη σύγχρονη τεχνολογία κι ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα τους. Η δράση  αυτή  είχε ως αποτέλεσμα από τη μια μεριά την ανάπτυξη των συνεργατικών, κοινωνικών-συμμετοχικών ικανοτήτων τους και από την άλλη την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων και αξιών όπως ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα. Παράλληλα επιτεύχθηκε η κινητοποίηση και ενίσχυση της συμμετοχής σε κοινή  δράση  των μαθητών όλων των τάξεων, για την επίτευξη του στόχου που έθεσαν στη συνέλευση και ήταν η δημιουργία ημερολογίου . 

Στη συνέχεια   οι συνελεύσεις θα γίνονται  με τον τρόπο που έμαθαν  για να παίρνουν αποφάσεις  για θέματα που τους ενδιαφέρουν ,ενώ πριν τελείωναν την συνέλευση σε 5-10 λεπτά. Παρατηρήθηκε  στην πρώτη Συνέλευση  ότι ακολούθησαν όσα έμαθαν  και έμειναν στην τάξη όλη την ώρα για να διατυπώσουν τα αιτήματά τους και να προτείνουν λύσεις.

Αριθμητικά Αποτελέσματα

Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας : 130

Μαθητές που παρακολούθησαν : 130

Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν : 18 (Έγινε σύλλογος διδασκόντων όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τη δράση, δήλωσαν ποιοι εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν και εγκρίθηκε η δράση.

Γονείς και ευρύτερο κοινό : Οι γονείς των μαθητών και η τοπική κοινωνία μέσω της πώλησης των ημερολογίων και των σχετικών αναρτήσεων στο ιστολόγιο και στο facebook του σχολείου.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 7

Ειδικότητες: Πληροφορικής, Κοινωνιολόγος, Φυσικής Αγωγής, Φιλόλογοι (2), Θεολόγος και Αγγλικής Φιλολογίας

Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό : ναι 

Αξιοποιήθηκε 1 ώρα από τις (μηνιαίες) συνελεύσεις του τμήματος (Δεκεμβρίου) καθώς  και  3 έως 4 διδακτικές ώρες από τα μαθήματα των υπεύθυνων καθηγητών /τριών που ανέλαβαν την  υποστήριξη των  μαθητών στη δημιουργική δραστηριότητα κατασκευής του ημερολογίου 2022.

Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών: ναι 

  • Πολιτική Παιδεία  της Α’ Λυκείου  για τα δικαιώματα του παιδιού και των ΑμΕΑ καθώς και τις μαθητικές κοινότητες.
  • Θρησκευτικά Β΄ Λυκείου.
  • Ιστορία Β΄ Λυκείου.
  • Φυσική Αγωγή Β΄ Λυκείου.
  • Ν.Ε. Γλώσσας της Γ Λυκείου για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία.
  • Αγγλικά Γ΄ Λυκείου.

Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας  

Όλες οι δράσεις ήταν συναφείς με τον  κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας, αφού ο σχεδιασμός, η προετοιμασία και η πραγματοποίηση των επιμέρους δράσεων  πραγματοποιήθηκαν στις σχολικές αίθουσες  κατά τις ώρες των προβλεπόμενων μαθημάτων  αλλά  και  της προβλεπόμενης συνέλευσης  του τμήματος με τη συμμετοχή όλων των μαθητριών/των.

 Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης 

Κάθε  τάξη ανέλαβε τον  σχεδιασμό,  την  προετοιμασία και την πραγματοποίηση μέρους του ημερολογίου.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας

  • Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου.
  • Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών.
  • Επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για να μπορέσουν να υλοποιήσουν τη δράση.
  • Έγκριση της δράσης από το σύλλογο διδασκόντων.
  • Διανομή του εκπαιδευτικού υλικού της διημερίδας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Δήμου ή εκπαιδευτικής περιφέρειας

  • Συνεργασία με το Δήμο για εκτύπωση των ημερολογίων.
  • Αποστολή Δελτίου Τύπου σχετικό με τη δράση στο Δήμο για να αναρτηθεί στο ιστολόγιο του Δήμου.
  • Αποστολή Δελτίου Τύπου σχετικό με τη δράση στο ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου για να αναρτηθεί στο ιστολόγιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου. 

Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό

  • Σεβασμός
  • Πολιτειακή συνείδηση που εκφράζεται με  το αίσθημα καθήκοντος ως πολίτη, προθυμία για ενεργό συμβολή στη ζωή της κοινότητας, προθυμία για συμμετοχή στις αποφάσεις που αφορούν τα θέματα, τα  προβλήματα και το κοινό καλό της κοινότητας.
  • Υπευθυνότητα που περιλαμβάνει τον καθορισμό των καθηκόντων και των υποχρεώσεών του και του τρόπου που πρέπει να   ενεργεί σε μια συγκεκριμένη κατάσταση  καθώς και  την δέσμευση για εκπλήρωση, στο μέτρο των δυνατοτήτων του ατόμου, των ευθυνών, καθηκόντων ή υποχρεώσεων που συνεπάγεται ο ρόλος ή η θέση που αυτό το άτομο κατέχει μέσα στην κοινότητα.

Αξίες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό 

  • Απόδοση αξίας στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Απόδοση αξίας στη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, την ισότητα και στο κράτος δικαίου. 
  • Το σχολείο διδάσκει στους μαθητές τη δημοκρατία και τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν ως δημοκρατικοί πολίτες.

Δεξιότητες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό 

  • Αυτόνομης μάθησης, για τον συντονισμό  και εκτέλεση καθηκόντων (συνέλευση)  χωρίς εποπτεία καθηγητή .
  • Ακρόασης και παρατήρησης με εστίαση όχι μόνο σε όσα λέγονται, αλλά και στον τρόπο που λέγονται, καθώς και στη συμπεριφορά των άλλων (αντιδράσεις ).   
  • Ενσυναίσθηση ώστε ένα άτομο να κατανοεί και να συμμερίζεται τις σκέψεις, τις πεποιθήσεις και τα συναισθήματα των άλλων, αλλά και να βλέπει τον κόσμο μέσα από τη δική τους οπτική. 
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα  που δίνουν στα άτομα τη δυνατότητα να προσαρμόζονται θετικά στην καινοτομία και την αλλαγή, καθώς και στις κοινωνικές ή πολιτισμικές προσδοκίες, τους τρόπους επικοινωνίας και τις συμπεριφορές των άλλων. 
  • Γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
  • Δεξιότητες συνεργασίας.
  • Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων

Γνώση –Κριτική γνώση από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό 

Πολιτισμό 

  • Η γνώση και η κριτική κατανόηση του εαυτού (αυτογνωσία και  αυτοκατανόηση) είναι μεγάλης σημασίας για την αποτελεσματική συμμετοχή σε έναν δημοκρατικό πολιτισμό. 
  • Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου (μεταξύ άλλων της πολιτικής , του δικαίου , των ανθρωπίνων δικαιωμάτων). Γνώση και κριτική κατανόηση  ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι οικουμενικά, αναφαίρετα και αδιαίρετα, και ότι όλοι έχουν όχι μόνο δικαιώματα αλλά και την ευθύνη να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή, εθνότητα, φυλή, θρησκεία, γλώσσα, ηλικία, φύλο, γένος, πολιτικά φρονήματα, γέννηση, κοινωνική προέλευση, περιουσία, αναπηρία, γενετήσιο προσανατολισμό ή άλλη κατάσταση.

Υπήρξε τεράστια αλλαγή στον τρόπο που οι μαθητές πραγματοποίησαν τις συνελεύσεις τους, αφού κατανόησαν ότι υπάρχουν δημοκρατικοί και υπεύθυνοι τρόποι για να διατυπώνουν τα αιτήματά τους και να συνεργάζονται με σκοπό την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος .

ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
ΓΕΛ Βραχατίου
Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.