ΤΙΤΛΟΣ: «Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί», «Βελτιώνουμε το ευ ζην στο σχολείο».
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Ζιούβα Ευσταθία –Διευθύντρια
Θελερίτη Σοφία – Κοινωνιολόγος
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
1.Να μάθουν οι μαθητές πως γίνεται με τάξη μια μαθητική συνέλευση δηλαδή πώς να συνεδριάζουν, να συζητούν και να παίρνουν αποφάσεις για θέματα που τους ενδιαφέρουν .
2. Να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να διατυπώνουν τα αιτήματά τους με σωστό τρόπο.
3.Να σέβονται περισσότερο τους συνομιλητές /τριες και να αντιλαμβάνονται τα όρια των δικαιωμάτων τους.
4. Να συνεργάζονται , να επικοινωνούν με δημοκρατικό τρόπο, να εξασκηθούν στο διάλογο, να νοιάζονται για τα κοινά και γενικά να αναπτύξουν δημοκρατική συνείδηση.
5. Να Βελτιωθεί το ευ-ζην στο σχολείο. Η συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων που τους αφορούν να ενδυναμώσει την ψυχική τους υγεία και να καλλιεργήσει την αίσθηση του «ανήκειν».
6. Η δημιουργία και λειτουργία ενός σχολείου που επιτρέπει την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος στο οποίο καθένας και καθεμία μαθητής /τρια συμμετέχει ισότιμα και μπορεί να αισθανθεί ότι απολαμβάνει προστασία και ασφάλεια, υποστηρίζεται για να γίνει μέλος της ομάδας, είναι υποκείμενο με δικαιώματα και υποχρεώσεις και αποτελεί σημαντικό μέλος ενός συνόλου που νοιάζεται.
7. Να αναπτύξουν δεξιότητες επιχειρηματικότητας.
Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας
Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας δηλαδή σε 2 τμήματα της Α΄ Τάξης, 3 τμήματα της Β΄ Τάξης και 2 τμήματα της Γ΄ Τάξης. Όλοι οι μαθητές δημιούργησαν:
Ημερολόγιο βασισμένο στα δικαιώματα των παιδιών.
Δράσεις διάχυσης
Πραγματικά αποτελέσματα
Οι μαθητές συζήτησαν, αντάλλαξαν μεταξύ τους απόψεις κι επιχειρήματα ανέπτυξαν την ικανότητα λήψης αποφάσεων, εξοικειώθηκαν με τη σύγχρονη τεχνολογία κι ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα τους. Η δράση αυτή είχε ως αποτέλεσμα από τη μια μεριά την ανάπτυξη των συνεργατικών, κοινωνικών-συμμετοχικών ικανοτήτων τους και από την άλλη την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων και αξιών όπως ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα. Παράλληλα επιτεύχθηκε η κινητοποίηση και ενίσχυση της συμμετοχής σε κοινή δράση των μαθητών όλων των τάξεων, για την επίτευξη του στόχου που έθεσαν στη συνέλευση και ήταν η δημιουργία ημερολογίου .
Στη συνέχεια οι συνελεύσεις θα γίνονται με τον τρόπο που έμαθαν για να παίρνουν αποφάσεις για θέματα που τους ενδιαφέρουν ,ενώ πριν τελείωναν την συνέλευση σε 5-10 λεπτά. Παρατηρήθηκε στην πρώτη Συνέλευση ότι ακολούθησαν όσα έμαθαν και έμειναν στην τάξη όλη την ώρα για να διατυπώσουν τα αιτήματά τους και να προτείνουν λύσεις.
Αριθμητικά Αποτελέσματα
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας : 130
Μαθητές που παρακολούθησαν : 130
Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν : 18 (Έγινε σύλλογος διδασκόντων όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τη δράση, δήλωσαν ποιοι εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν και εγκρίθηκε η δράση.
Γονείς και ευρύτερο κοινό : Οι γονείς των μαθητών και η τοπική κοινωνία μέσω της πώλησης των ημερολογίων και των σχετικών αναρτήσεων στο ιστολόγιο και στο facebook του σχολείου.
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 7
Ειδικότητες: Πληροφορικής, Κοινωνιολόγος, Φυσικής Αγωγής, Φιλόλογοι (2), Θεολόγος και Αγγλικής Φιλολογίας
Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό : ναι
Αξιοποιήθηκε 1 ώρα από τις (μηνιαίες) συνελεύσεις του τμήματος (Δεκεμβρίου) καθώς και 3 έως 4 διδακτικές ώρες από τα μαθήματα των υπεύθυνων καθηγητών /τριών που ανέλαβαν την υποστήριξη των μαθητών στη δημιουργική δραστηριότητα κατασκευής του ημερολογίου 2022.
Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών: ναι
Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας
Όλες οι δράσεις ήταν συναφείς με τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας, αφού ο σχεδιασμός, η προετοιμασία και η πραγματοποίηση των επιμέρους δράσεων πραγματοποιήθηκαν στις σχολικές αίθουσες κατά τις ώρες των προβλεπόμενων μαθημάτων αλλά και της προβλεπόμενης συνέλευσης του τμήματος με τη συμμετοχή όλων των μαθητριών/των.
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης
Κάθε τάξη ανέλαβε τον σχεδιασμό, την προετοιμασία και την πραγματοποίηση μέρους του ημερολογίου.
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Δήμου ή εκπαιδευτικής περιφέρειας
Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Αξίες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Δεξιότητες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Γνώση –Κριτική γνώση από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό
Πολιτισμό
Υπήρξε τεράστια αλλαγή στον τρόπο που οι μαθητές πραγματοποίησαν τις συνελεύσεις τους, αφού κατανόησαν ότι υπάρχουν δημοκρατικοί και υπεύθυνοι τρόποι για να διατυπώνουν τα αιτήματά τους και να συνεργάζονται με σκοπό την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος .