ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί, αντιμετωπίζουμε τις διακρίσεις.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Τσιώλη Ελένη, φιλόλογος.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΕΠΛΑΚΗΣΑΝ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ:
Β Λυκείου και κάποιοι μαθητές της Γ Λυκείου που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βρήκαν πρωτότυπη τη δράση παρέχοντας μας υλικό (π,χ. μαντινάδες, ζωγραφιές κτλ) προκειμένου να δημιουργηθεί το ψηφιακό μας ημερολόγιο .
ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ:
Δόθηκε ως αφόρμηση στην τάξη μία συζήτηση στο μάθημα της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ αλλά και της Ν.Γλώσσας για τα περί ου ο λόγος σχετικά ζητήματα. Έτσι οι μαθητές αντάλλαξαν ιδέες για το πώς θα εξαλειφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα τα οποία αφορούν σε στερεότυπα, βία, εκφοβισμό. Όλοι οι μαθητές συμφώνησαν πως πρέπει να μάθουν να εκφράζονται χωρίς φόβο πράγμα που αναμφισβήτητα δεν είναι και τόσο εύκολο μια και οι χαρακτήρες των ανθρώπων δεν είναι οι ίδιοι.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
7 αγόρια και 5 κορίτσια της Β τάξης 3 αγόρια και 1 κορίτσι της Γ τάξης.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπήρξε συνάφεια με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και αξιοποιήθηκε ιδέα της νικητήριας ομάδας εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη β διημερίδα στην Καλαμάτα. Επίσης αξιοποιήθηκαν παιχνίδια ρόλων για ενδυνάμωση των σχέσεων των μαθητών ανάλογα με αυτά που υλοποιήθηκαν στην ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ στην Καλαμάτα. Συνάφεια, επίσης, υπήρξε και με τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων στα οποία ενεπλάκη κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά η Β τάξη του σχολείου μας.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ: 15
ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ 5(ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΜΕ
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΜΕΣΩ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ)
ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΙ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ 5
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τα παιδιά που μέχρι εκείνη τη στιγμή( της Β αλλά και των άλλων τάξεων ) δεν είχαν καμία επικοινωνία δέθηκαν και ενθαρρύνθηκαν να εκφράζονται ποιητικά, εικαστικά, μουσικά!!!
ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Ναι
ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Συγγραφή μαντινάδων, ζωγραφιές σχετικές με τα υπό εξέταση θέματα, παρατήρηση στο χώρο του σχολείου ιδιαίτερων συμπεριφορών, ηχητικά καθώς και γραπτά ντοκουμέντα κατόπιν ατομικών συνεντεύξεων για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, έρευνα στην ποίηση και τη λογοτεχνία για αναφορά τέτοιων περιστατικών, καταγραφή ρατσιστικών σχολίων που είδαν το φως της δημοσιότητας, σύνθεση από μαθήτρια ραπ τραγουδιού και εκτέλεση του από άλλο μαθητή και εν τέλει παραγωγή βίντεο (όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται και αποτελούν υλικό του ψηφιακού ημερολογίου που τις προσεχείς μέρες θα σας αποσταλεί ολοκληρωμένο).
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ:
Το ημερολόγιο που φιλοτέχνησαν οι μαθητές που συμμετείχαν πρόκειται να κοινοποιηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου, στην υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του σχολείου μας μιας και εντάχθηκε στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος που αναλάβαμε καθώς και στην εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση κατόπιν αίτησης μας.
ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:
ΑΞΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:
1. Αυτόνομες μαθησιακές δεξιότητες.
2. Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης.
3. Ενσυναίσθηση.
4. Δεξιότητες συνεργασίας.
5. Επικοινωνιακές, αναγνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες .
ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ /ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ/ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων για δημοκρατικό πολιτισμό τομ. 1, 2 3.COUNCIL OF EYROPE
– Βολιδοσκόπος
– en.wikipedia.org
– neolaia.gr
– Περιοδικά λόγου και τέχνης