• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί, αντιμετωπίζουμε τις διακρίσεις.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Τσιώλη Ελένη, φιλόλογος.


ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

  1. Να μυηθούν τα παιδιά στην ελεύθερη έκφραση της γνώμης τους.
  2. Να δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά , σεβόμενοι την ιδιαιτερότητα των συμμαθητών τους.
  3. Να μιλούν χωρίς φόβο για το τι τους ενοχλεί .
  4. Να αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους.
  5. Να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε φλέγοντα ζητήματα του καιρού μας (bulling, ενδοοικογενειακή βία, γυναικοκτονίες, ρατσισμός στερεότυπα .
  6. Να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στην τεχνολογία .
  7. Να παράγουν εν τέλει ένα πρωτότυπο ΨΗΦΙΑΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ του 2022.

ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΕΠΛΑΚΗΣΑΝ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ:

Β Λυκείου και κάποιοι μαθητές της Γ Λυκείου που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βρήκαν πρωτότυπη τη δράση παρέχοντας μας υλικό (π,χ. μαντινάδες, ζωγραφιές κτλ) προκειμένου να δημιουργηθεί το ψηφιακό μας ημερολόγιο .

ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ:

Δόθηκε ως αφόρμηση στην τάξη μία συζήτηση στο μάθημα της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ αλλά και της Ν.Γλώσσας για τα περί ου ο λόγος σχετικά ζητήματα. Έτσι οι μαθητές αντάλλαξαν ιδέες για το πώς θα εξαλειφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα τα οποία αφορούν σε στερεότυπα, βία, εκφοβισμό. Όλοι οι μαθητές συμφώνησαν πως πρέπει να μάθουν να εκφράζονται χωρίς φόβο πράγμα που αναμφισβήτητα δεν είναι και τόσο εύκολο μια και οι χαρακτήρες των ανθρώπων δεν είναι οι ίδιοι.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

  • Ν.Γλώσσα
  • Ν.Λογοτεχνία
  • Ιστορία
  • Πληροφορική
  • Εικαστικά
  • Μουσική

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:

7 αγόρια και 5 κορίτσια της Β τάξης 3 αγόρια και 1 κορίτσι της Γ τάξης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπήρξε συνάφεια με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και αξιοποιήθηκε ιδέα της νικητήριας ομάδας εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη β διημερίδα στην Καλαμάτα. Επίσης αξιοποιήθηκαν παιχνίδια ρόλων για ενδυνάμωση των σχέσεων των μαθητών ανάλογα με αυτά που υλοποιήθηκαν στην ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ στην Καλαμάτα. Συνάφεια, επίσης, υπήρξε και με τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων στα οποία ενεπλάκη κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά η Β τάξη του σχολείου μας.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ: 15
ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ 5(ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΜΕ
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΜΕΣΩ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ)
ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΙ ΠΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ 5

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Τα παιδιά που μέχρι εκείνη τη στιγμή( της Β αλλά και των άλλων τάξεων ) δεν είχαν καμία επικοινωνία δέθηκαν και ενθαρρύνθηκαν να εκφράζονται ποιητικά, εικαστικά, μουσικά!!!

  • έμαθαν να αποτυπώνουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους.
  • συνειδητοποίησαν την αξία της συνεργασίας και επεδίωξαν τη συμμετοχή τους στη δράση σε ό,τι αφορούσε θέματα που άπτονταν στις κλίσεις και στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους.
  • Ήταν πιο φιλικοί και πιο επικοινωνιακοί με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους.
  • Αισθάνθηκαν πολύ πιο άνετα στο σχολείο και ξεδιπλώνοντας τα ταλέντα τους αποφάσισαν να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις, σχολικούς διαγωνισμούς, φεστιβάλ και κοινωνικές δράσεις.
  • Έγιναν πιο αλληλέγγυοι κι αποφάσισαν να μην ανέχονται με τη σιωπή, να πραγματοποιούνται μπροστά στα μάτια τους φαινόμενα βίας και εκφοβισμού .

ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Ναι

ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Συγγραφή μαντινάδων, ζωγραφιές σχετικές με τα υπό εξέταση θέματα, παρατήρηση στο χώρο του σχολείου ιδιαίτερων συμπεριφορών, ηχητικά καθώς και γραπτά ντοκουμέντα κατόπιν ατομικών συνεντεύξεων για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, έρευνα στην ποίηση και τη λογοτεχνία για αναφορά τέτοιων περιστατικών, καταγραφή ρατσιστικών σχολίων που είδαν το φως της δημοσιότητας, σύνθεση από μαθήτρια ραπ τραγουδιού και εκτέλεση του από άλλο μαθητή και εν τέλει παραγωγή βίντεο (όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται και αποτελούν υλικό του ψηφιακού ημερολογίου που τις προσεχείς μέρες θα σας αποσταλεί ολοκληρωμένο).

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ:

Το ημερολόγιο που φιλοτέχνησαν οι μαθητές που συμμετείχαν πρόκειται να κοινοποιηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου, στην υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του σχολείου μας μιας και εντάχθηκε στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος που αναλάβαμε καθώς και στην εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση κατόπιν αίτησης μας.

ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:

  1. Δεκτικότητα απέναντι στην πολιτισμική ετερότητα.
  2. Σεβασμός στη διαφορετικότητα.
  3. Υπευθυνότητα.
  4. Αυτοαποτελεσματικότητα.

ΑΞΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:

  1. Αναγνώριση της αξίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  2. Αναγνώριση της αξίας της πολιτισμικής πολυμορφίας.
  3. Αναγνώριση της αξίας της δημοκρατίας , της δικαιοσύνης , της ισοτιμίας , της ισότητας και του κράτους δικαίου.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:

1. Αυτόνομες μαθησιακές δεξιότητες.

2. Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης.

3. Ενσυναίσθηση.

4. Δεξιότητες συνεργασίας.

5. Επικοινωνιακές, αναγνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες .

ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ:

  1. Γνώση και κριτική κατανόηση της ατομικής υπόστασης.
  2. Γνώση και κριτική κατανόηση της γλώσσας , και της επικοινωνίας.
  3. Γνώση και κριτική κατανόηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της κουλτούρας, και των πολιτισμών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ /ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ/ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων για δημοκρατικό πολιτισμό τομ. 1, 2 3.COUNCIL OF EYROPE

– Βολιδοσκόπος
– en.wikipedia.org
– neolaia.gr
– Περιοδικά λόγου και τέχνης

ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
ΓΕΛ Κολυμβαρίου (Κρήτη, νομός Χανίων)
Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.