• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας

«Κάνουμε την φωνή των παιδιών να ακουστεί»


Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Άννα Χαλκίδη, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Οι μαθητές και μαθήτριες αναμένεται:
– Να εξοικειωθούν με την διαδικασία της μαθητικής συνέλευσης και να την εντάξουν σταδιακά στην μαθητική τους πραγματικότητα.
– Να μάθουν να διεκδικούν αλλαγές και τροποποιήσεις στην σχολική τους καθημερινότητα μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.
– Να εκφράζουν ελεύθερα την γνώμη τους και να σέβονται την γνώμη των άλλων.
– Να βελτιώσουν το ευ-ζην στο πλαίσιο του σχολείου.
– Να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να μπορέσουν αργότερα να διεκδικήσουν αλλαγές στο επίπεδο της ευρύτερης κοινωνίας τους.

Υλικό που χρησιμοποιήθηκε:
– Οι τρεις τόμοι για το «Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό» που μας δόθηκαν στην διημερίδα Human Rights for Beginners στην Καλαμάτα.
– Το βιβλίο «Η Συνέλευση των Παιδιών» του Γιώργου Μόσχου και της Ασπασία Καλησώρα.

Υλοποίηση Δράσης
1 η Φάση (1 η διδακτική ώρα)
Μία ημέρα πριν την υλοποίηση της δραστηριότητας έγινε μία εισαγωγή στην διαδικασία και σημασία των μαθητικών συνελεύσεων. Με την βοήθεια του βιβλίου «Η Συνέλευση των Παιδιών», πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τις συνελεύσεις στο πλαίσιο της τάξης, την σύνδεση της διαδικασίας της συνέλευσης με τα ανθρώπινα και δημοκρατικά δικαιώματα που θα πρέπει να διέπουν τον κάθε ενεργό πολίτη, καθώς και την πρακτική εφαρμογή όλων αυτών στην μετέπειτα ενήλικη ζωή των μαθητών. Στο τέλος της εισαγωγικής διδακτικής ώρα στην δραστηριότητα ορίστηκαν η προτεινόμενη ατζέντα συζήτησης, ο συντονιστής της συνέλευσης που θα τελεί και χρέη χρονοφύλακα και ο γραμματέας.


2 η Φάση (2 η διδακτική ώρα)
Η υλοποίηση της δράσης έγινε την επόμενη ημέρα. Το θέμα της συνέλευσης ήταν «Προτάσεις για την βελτίωση του σχολείου μας». Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (ΟΜΑΔΑ Α, ΟΜΑΔΑ Β και ΟΜΑΔΑ Γ). Καθώς το μάθημα του συγκεκριμένου τμήματος της Α’ Λυκείου διεξάγεται στο εργαστήριο Χημείας του σχολείου, ήταν αδύνατον να χωριστούν και να οργανωθούν οι ομάδες σε κύκλο από καρέκλες. Ωστόσο, οι ομάδες συγκεντρώθηκαν στα θρανία τους και είχαν την δυνατότητα να συζητήσουν όλα τα θέματα. Ο συντονιστής της συνέλευσης υπενθύμισε στις ομάδες το θέμα συζήτησης. Τους έδωσε πέντε λεπτά για να μπορέσουν να συζητήσουν και να καταλήξουν σε προτάσεις. Καθ’όλη την διάρκεια της συζήτησης, ο συντονιστής μαζί με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό επέβλεπαν και σιγουρεύονταν ότι η συζήτηση δεν ξέφευγε. Όταν πέρασε ο χρόνος, η κάθε ομάδα είχε επιλέξει έναν εκπρόσωπο που ανακοίνωσε τις προτάσεις τους, τις οποίες έγραψε στον πίνακα ο συντονιστής. Στη συνέχεια, και ενώ παρατηρήθηκε σύγκλιση σε αρκετές από τις προτάσεις που πρότειναν οι ομάδες, έγινε ψηφοφορία για να καταλήξουν στην πρόταση που θα παρουσίαζαν τόσο στην διεύθυνση του σχολείου όσο και στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Έπειτα από ομόφωνη συμφωνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατέληξαν στην εισαγωγή του μαθήματος της Σεξουαλικής Αγωγής στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου. Προχώρησαν στην καταγραφή πρακτικών προτάσεων υλοποίησης της πρότασης τους και τέλος φτιάχτηκε έγγραφη πρόταση που προωθήθηκε στην διεύθυνση του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έμειναν ενθουσιασμένοι από την διαδικασία καθώς είδαν έμπρακτα ότι μπορούν να κάνουν την φωνή τους να ακούγεται, να διεκδικούν αλλαγές, να διαπραγματεύονται και να καταλήγουν σε λύσεις.


Αριθμητικά Αποτελέσματα:
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: σε αρχικό στάδιο 15 μαθητές της Α’ Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών.

Σε δεύτερη φάση, παρόμοια δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (100 μαθητές).

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση: 8

Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας
Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.