• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

ΓΕΛ Βυρώνειας Σερρών

Τίτλος παρέμβασης: Έμφυλη Βία

Γενικές πληροφορίες: Η παρούσα παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής του επιμορφωτικού προγράμματος Human Rights for Beginners 2 που διοργανώθηκε από τη New Wrinkle. Κύρια αφορμή για τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων αποτέλεσε η θεματική ενότητα «Προλαμβάνουμε τη βία και τον εκφοβισμό (bullying)». Επιπροσθέτως, η δομή και ο τρόπος εφαρμογής στηρίχθηκε στις αρχές που αναπτύχθηκαν σε άλλες δύο θεματικές ενότητες: «Δίνουμε φωνή στα παιδιά» και «Εξετάζουμε αμφιλεγόμενα ζητήματα». Οι δράσεις υλοποιήθηκαν από την Α τάξη και είχαν διάρκεια πέντε ωρών.

Στόχοι της δράσης:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες να είναι σε θέση:
– Να προσδιορίσουν τις μορφές της έμφυλης βίας
– Να κατανοήσουν τις αιτίες της έμφυλης βίας
– Να αντιληφθούν τους παράγοντες που επιδρούν στις αποφάσεις που λαμβάνει το θύμα

Υλοποίηση της δράσης
1 η ώρα
Εισαγωγή στο αντικείμενο της έμφυλης βίας (Σχεδιασμός θρανίου με θέμα τις γυναικοκτονίες)

2 η ώρα
Μελέτη περίπτωσης εξαναγκαστικού γάμου (Διάδρομος συνείδησης & Σχεδιασμός προσώπου)

3 η ώρα
Μελέτη περίπτωσης διαδικτυακής βίας (Ασπίδες και βόμβες & Σχεδιασμός πεταλούδας)

4 η ώρα (Σχεδιασμός δέντρου έμφυλης βίας)

5 η ώρα
Δράση διάχυσης: παρουσίαση στις υπόλοιπες τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου

Πραγματικά αποτελέσματα:
– Συνειδητοποίηση για τις πολλές μορφές έμφυλης βίας
– Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για τα θύματα έμφυλης βίας
Αριθμητικά Αποτελέσματα:
24 μαθητές (της Α λυκείου) συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας
48 μαθητές (29 Α-Γ γυμνασίου και 19 Β-Γ λυκείου) ενημερώθηκαν μέσα από τη δράση διάχυσης
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας:
Μαρία Παραλίδου (ΠΕ02) και Μαργαρίτης Σαμαράς (ΠΕ80)
Βασικοί περιγραφικοί δείκτες ικανοτήτων για δημοκρατικό πολιτισμό

  1. Αξίες
    A. Απόδοση αξίας στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στα ανθρώπινα
    δικαιώματα
    i. Υπερασπίζεται την άποψη ότι κανένας δεν πρέπει να υποβάλλεται σε
    βασανιστήρια ούτε σε απάνθρωπη ή εξευτελιστική τιμωρία ή
    μεταχείριση

B. Απόδοση αξίας στη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, την ισονομία, την ισότητα
και στο κράτος δικαίου

i. Επικροτεί την άποψη ότι τα δικαστήρια θα πρέπει να είναι προσιτά
σε όλους ώστε κανένας να μη στερείται τη δυνατότητα προσφυγής
στη δικαιοσύνη επειδή η διαδικασία είναι κοστοβόρα, δύσκολη ή
περίπλοκη

  1. Στάσεις
    A. Σεβασμός
    i. Δίνει χώρο στους άλλους να εκφράζονται
    B. Πολιτειακή συνείδηση
    i. Συνεργάζεται με άλλους για κοινούς σκοπούς και ενδιαφέροντα
    ii. Συζητάει για το τι μπορεί να γίνει ώστε να βελτιωθεί η κοινότητα
  2. Δεξιότητες
    A. Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης
    i. Ακούει προσεκτικά τους άλλους
    B. Ενσυναίσθηση
    i. Εκφράζει τη συμπαράστασή του για τα δεινά που βλέπει να
    συμβαίνουν σε άλλους

C. Γλωσσικές, επικοινωνιακές και πολυγλωσσικές δεξιότητες
i. Μπορεί να εκφράζει τις σκέψεις του για ένα πρόβλημα
D. Δεξιότητες συνεργασίας
i. Όταν εργάζεται ως μέλος μιας ομάδας, συμβάλλει στην ομαδική
εργασία στον βαθμό που του αναλογεί

  1. Γνώση και κριτική κατανόηση
    A. Γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού
    i. Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τις προκαταλήψεις του και τα
    στερεότυπα και τι κρύβεται πίσω από αυτά
    B. Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου
    i. Μπορεί να εξηγεί γιατί ο καθένας έχει ευθύνη / οφείλει να σέβεται
    τα ανθρώπινα δικαιώματα των άλλων
    ii. Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τις γενεσιουργές αιτίες της
    καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μεταξύ άλλων τον ρόλο
    των στερεοτύπων και της προκατάληψης στις διαδικασίες που
    οδηγούν σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
ΓΕΛ Βυρώνειας Σερρών
ΓΕΛ Βυρώνειας Σερρών
Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.