• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

ΓΕΛ Ζεφυρίου

Τίτλος: Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί

Εστίαση σε θεματικό άξονα της καμπάνιας Μιλάμε Ελεύθερα, Μαθαίνουμε με Ασφάλεια-Δημοκρατικό Σχολείο

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την έμφυλη βία.

Ορίζουμε τις( και συζητάμε για τις )έμφυλες διακρίσεις και τα κοινωνικά στερεότυπα.

  • Προλαμβάνουμε τη βία και τον εκφοβισμό αναδεικνύοντάς τα και μη μένοντας σιωπηλοί όταν συνειδητοποιούμε περιστατικά γύρω μας.
  • Αντιμετωπίζουμε τις διακρίσεις δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης και τονώνοντας την αυτοπεποίθηση όλων των μαθητών.
    – Καλλιεργούμε πνεύμα αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας.
    – Βελτιώνουμε το ευ ζην στο σχολείο. Αναπτύσσουμε τις προϋποθέσεις για ισότιμες σχέσεις όλων των παιδιών. και συνεργαζόμαστε για την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

Αναζητούμε ενημέρωση και επιδιώκουμε ανταλλαγή απόψεων των μαθητών με εξειδικευμένους κοινωνικούς επιστήμονες και ψυχολόγους θέλοντας να υπάρξει ευαισθητοποίηση ,καθώς και διαφοροποίηση απόψεων, στάσεων και νοοτροπιών περιοριστικών της ελευθερίας όλων των παιδιών.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  1. Ανάδειξη της αξίας της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης στη διαδικασία λήψης δημοκρατικών αποφάσεων και σεβασμού όλων των απόψεων. Πρόκριση όσων βελτιώνουν το μαθησιακό κλίμα, αλλά βοηθούν και την αλληλεπίδραση των μαθητών στο πλαίσιο της κοινωνικοποίησής τους.
  2. Ανάπτυξη πνεύματος αμοιβαίου σεβασμού και σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των φύλων , αλλά και τόνωση της συνεργασίας όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  3. Σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων με καίρια ζητήματα των διαπροσωπικών σχέσεων πρωτίστως και της κοινωνικής ζωής ευρύτερα.

Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας
– Εργασία σε ομάδες -σύνολο 16+17=33 μαθητές-Υποομάδες των 4, ή 5 μαθητών.
– Ορισμός γραμματέων και χρονομέτρη σε κάθε μία αντίστοιχα για την ανταπόκρισή τους στις πρακτικές απαιτήσεις του προγράμματος που εφαρμόσαμε,με βάση την εμπειρία του εργαστηρίου του κ. Ν. Γκιωνάκη.
– Εφαρμογή σε δύο τμήματα της Β Λυκείου (Β2,Β3). – Ημερολόγιο
– Εργαστήρια με βιωματικά παιχνίδια δραματοποίησης, με προσκεκλημένη ειδικό ψυχικής υγείας (Β1-Β3). Ενθαρρύνονται τα παιδιά να εκφράσουν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε ζητήματα διαπροσωπικών σχέσεων και να αναφερθούν σε τυχόν κακοποιητικές συμπεριφορές που έχουν αντιμετωπίσει/βιώσει.
– Συζήτηση και εύρεση τρόπων στήριξής τους.
– Συμπλήρωση ερωτηματολογίου που αφορά έμφυλες διακρίσεις και κοινωνικά στερεότυπα.
– Συνεννόηση με το Συμβουλευτικό Κέντρο Φυλής για πραγματοποίηση αφιερώματος με αφορμή την ημέρα της Γυναίκας (δεν έχει υλοποιηθεί και αναμένεται, κατόπιν συνεννόησης ,ορισμός νέας ημερομηνίας πραγματοποίησης).

Δράσεις διάχυσης
Ενημέρωση ως προς το πλαίσιο και τους στόχους επίτευξης και ενός ακόμη τμήματος Β1 (18 μαθητές+)για υιοθέτηση καλών πρακτικών ως προς τη λήψη αποφάσεων με δημοκρατικότερο τρόπο και συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας του ρόλου όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς.

Πραγματικά αποτελέσματα

  1. Δημιουργήθηκαν ισχυρότεροι δεσμοί μεταξύ των συμμετεχόντων μαθητών στο πλαίσιο της συνεργασίας ,οι οποίοι αναγνώρισαν την αναγκαιότητα της λήψης αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν με δημοκρατικές διαδικασίες.
  2. Ευαισθητοποιήθηκαν για κοινωνικά ζητήματα της επικαιρότητας με “αρνητικό πρόσημο”-κακοποίηση γυναικών ενδοοικογενειακή βία-σεξουαλική παρενόχληση/εκμετάλλευση.
  3. Κατανόησαν την αξία να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, τους προβληματισμούς τους, τις εμπειρίες που τους επιβαρύνουν να τις μοιράζονται με ή να τις εμπιστεύονται σε πρόσωπα που εκείνα επιλέγουν.
  4. Εξοικειώθηκαν με φλέγοντα θέματα καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αναγνωρίζοντας την άμεση και ουσιαστική ανάγκη για την διασφάλισή του.

Αριθμητικά Αποτελέσματα
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 33
Μαθητές που παρακολούθησαν/ενημερώθηκαν: 18
Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: 5
Ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώθηκε συνοπτικά για τις αρχές του Προγράμματος FREE TO SPEAK -SAFE TO LEARN: 19

Γονείς και ευρύτερο κοινό: 3


Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: Γιολδάση Βιργινία

Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών
– Σύνδεση με τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αλλά και της Ιστορίας.
– Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για τη διαμόρφωση σύντομων ερωτηματολογίων αναφορικά με το θέμα των στερεοτύπων ανάμεσα στα δύο φύλα {Πληροφορική Επιστήμη}.
– Σύνδεση με το μάθημα της Φιλοσοφίας και τη θεματική της δημοκρατικής συγκρότησης των κοινωνικών ομάδων, καθώς και της εμπέδωσης ηθικών αρχών στο πλαίσιο της ενεργού πολιτειότητας.

Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό: Απολύτως
– με έμφαση στην ενεργητικότερη και ουσιαστικότερη εμπλοκή των παιδιών και σε ζητήματα της σχολικής ζωής , αλλά και της ευρύτερης κοινωνικής.
– Ενεργός πολιτειότητα και προετοιμασία τους για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους στο μέλλον με ταυτόχρονη συνειδητοποίηση των υποχρεώσεων τους Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες
Βιωματική δράση ευαισθητοποίησης για τις έμφυλες διακρίσεις και τα στερεότυπα , καθώς και για ζητήματα αναφορικά με τον προσδιορισμό της σεξουαλικής τους ταυτότητας και του προσανατολισμού τους /Εννοιες του βιολογικού και κοινωνικού φύλου. Βασική επιδίωξη ο σεβασμός της όποιου τύπου διαφορετικότητας.

Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας
– Συνειδητοποίηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους απέναντι στα μέλη της σχολικής κοινότητας, και κυρίως με όσα συνδιαλέγονται προκειμένου να υλοποιήσουν ειλημμένες αποφάσεις για πραγματοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων,εκπαιδευτικών επισκέψεων και άλλου είδους διοργανώσεων.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών
Σύντομη ενημέρωση και των υπολοίπων μελών του Συλλόγου Διδασκόντων για τις θεματικές του Προγράμματος Free to speak -safe to learn.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης
– Ανάληψη δράσης από 15 μαθητές/- για απαγγελία /ανάγνωση /δραματοποίηση λογοτεχνικών αποσπασμάτων που αναφέρονται στην αξία της γυναικείας προσωπικότητας -μέσω κυρίως του ποιητικού λόγου {Καρυωτάκης, Μ.Πολυδούρη, N.Καββαδίας -Γ.Σεφέρης-Τίτος Πατρίκιος, Τάσος Λειβαδίτης, Δημ.Δούκαρης}.
– Ανάγνωση αποσπασμάτων και ξένων ποιητών με αντίστοιχο περιεχόμενο – W.B.Yeats.
– Δραματοποίηση “κλήσεων τηλεφωνικών “προς υποστήριξη κακοποιημένων γυναικών (Η δραστηριότητα αυτή είναι σε εξέλιξη…).

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας
Προοπτική παρουσίασης της ανωτέρω δράσης που είναι σε εξέλιξη… στο τέλος της διδακτικής χρονιάς.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Δήμου ή εκπαιδευτικής περιφέρειας
Υπάρχει η πρόθεση πρόσκλησης του Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Ζεφυρίου και του Προέδρου της Β/βάθμιας Επιτροπής Παιδείας στην τελική παρουσίαση.

Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
– Ανεκτικότητα ως προς την ετερότητα ή τη διαφορετικότητα.
– Ενεργός πολιτειότητα.
– Αμοιβαίος σεβασμός και ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και κατανόησης.

Αξίες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
– Ανάδειξη της αξιοπρεπούς αντιμετώπισης όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
– Σεβασμός χωρίς διακρίσεις για όλους.
– Δημοκρατικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων και ως προς την εφαρμογή τους.
– Ισότιμη αντιμετώπιση ως προς την ανάδειξη των δυνατοτήτων όλων των μαθητών και δίκαιη διαχείριση όσων ζητημάτων ανακύπτουν.
– Δημιουργία ασφαλούς και υγιούς κλίματος για μάθηση και συναισθηματική ωρίμανση.

Δεξιότητες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ,ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
– Ακρόασης και παρατήρησης.
– Κριτικής σκέψης και ανάπτυξής της.
– Συνεργασίας και δυνατότητας επίλυσης διαφορών ή και συγκρούσεων.
– Ενσυναίσθησης.

Γνώση –Κριτική γνώση από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
Κριτική κατανόηση των ζητημάτων της κοινωνικής ζωής Πολύπλευρη θεώρησή τους μέσω πιο σύνθετης ματιάς και μέσω και διαφορετικού πρίσματος. Ενίσχυση της γλωσσικής και άλλων μορφών επικοινωνίας με τη συνδρομή της καλώς εννοούμενης χρήσης της τεχνολογίας και των κοινωνικών δικτύων.

Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία
link

Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.