• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

1o Γυμνάσιο Πύλης Τρικάλων

Τίτλος: «Ανα-στάσεις Διαπολιτισμικής Ζωής»

Εστίαση σε θεματικό άξονα της καμπάνιας:

«Μιλάμε Ελεύθερα, Μαθαίνουμε με Ασφάλεια – Δημοκρατικό Σχολείο»:
«Αντιμετωπίζουμε τις διακρίσεις» – «Προλαμβάνουμε τη βία και τον εκφοβισμό»

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μελανία Παναγιωτίδου (ΠΕ07), Αλίκη Μυλωνά (ΠΕ05), Χριστίνα Τηγάνα (ΠΕ06).

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα Δράσης

Οι μαθητές μέσα από όλες τις δράσεις και δραστηριότητες αναμένεται:

  • να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς σε όλον τον κόσμο.
  • να αναλάβουν δράση σε περιπτώσεις βίας και εκφοβισμού.
  • να μάθουν να συνεργάζονται ως ομάδα και να δημιουργούν εργασίες.
  • να αποκτήσουν ενσυναίσθηση για τα τις συνθήκες ζωής των προσφύγων.
  • να αποκτήσουν κριτική σκέψη όσων αφορά στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Υλικό από την υλοποίηση του προγράμματος – Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας

«Εικαστικές διαδρομές ανά τον κόσμο»

«Γευστικές διαδρομές ανά τον κόσμο»
«Μουσικές διαδρομές ανά τον κόσμο»
«Σχολικές δράσεις και δημιουργίες»

Υλοποίηση Δράσης

1η Φάση:

  1. Ενημέρωση Διευθυντή, Υποδιευθυντή και Συλλόγου Διδασκόντων για το πρόγραμμα.
  2. Ενημέρωση των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου και των γονέων τους (και με υπογεγραμμένη
    υπεύθυνη δήλωση) για το πρόγραμμα: https://humanrightsforbeginners.gr/
  3. Επιλογή θεματικής και τίτλου προγράμματος και ενημέρωση τρόπου υλοποίησης του.

2η Φάση
Χωρισμός σε ομάδες

  1. «Συμβόλαιο της τάξης»

Καταιγισμός ιδεών και καταγραφή των πιο βασικών όρων του συμβολαίου της τάξης.

  1. «Ορισμός κίτρινης & κόκκινης κάρτας

Κανονισμός αποχώρησης από την τάξη για την ομαλή μαθησιακή διαδικασία.

  1. «Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Καταιγισμός ιδεών και καταγραφή των πιο βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

  1. Προβολή: Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  1. «Βιωματικό εργαστήριο»

Υλοποίηση βιωματικού εργαστηρίου διά ζώσης, στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στα πλαίσια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

  1. «Φιλανθρωπική δράση «Ημέρες προσφοράς και αγάπης»

Α) Συλλογή ρουχισμού και τροφίμων και παράδοση στην ενορία του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πύλης την περίοδο των Χριστουγέννων.

Β) Συλλογή ρουχισμού και είδη πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες από την Ουκρανία.
Τα αποτελέσματα αποδείχτηκαν εντυπωσιακά και ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ήταν διαμεσολαβητικός, ενθαρρυντικός και συντονιστικός.

3η Φάση

  1. Οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν στην παγκόσμια γαστρονομική, μουσική και εικαστική αντίληψη, στοιχεία που στο μέλλον (όταν δε θα υπάρχουν περιορισμοί) θα τους βοηθήσουν να οργανώσουν ένα πραγματικό – διά ζώσης – διαπολιτισμικό φεστιβάλ.
  2. Οι μαθητές καλλιέργησαν τις γνώσεις τους στα ανθρώπινα δικαιώματα και στους κανόνες της τάξης και είναι πλέον σε θέση να αναλάβουν δράση διαμεσολαβητή για την ειρηνική λύση των διενέξεων, που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών και εντός και εκτός σχολικού χώρου.
  3. H υλοποίηση τους προγράμματος με ανάρτηση πλούσιου φωτογραφικού υλικού σε μορφή padlet.

Δράσεις διάχυσης

  1. Ανάρτηση του προγράμματος στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  2. Δημοσίευση σε τοπικές έντυπες και διαδικτυακές εφημερίδες.

Πραγματικά αποτελέσματα

  1. Σύνταξη συμβολαίου τάξης.
  2. Ορισμός της κόκκινης και κίτρινης κάρτας.
  3. Σύνταξη των βασικότερων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  4. Υλοποίηση βιωματικού εργαστηρίου διά ζώσης, στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στα πλαίσια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
  5. Εικονική διοργάνωση πολυπολιτισμικού φεστιβάλ με γαστρονομικές δημιουργίες, μουσικές συλλογές και εικαστικές δημιουργίες, που είναι εμπνευσμένες από τον παγκόσμιο πολιτιστικό θησαυρό.
  6. Φιλανθρωπική δράση «Ημέρες προσφοράς και αγάπης».
    Αριθμητικά Αποτελέσματα
    Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 49
    Μαθητές που παρακολούθησαν: Παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας σε όλες τις τάξεις του
    σχολείου (ανά τμήμα) και συζητήσαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Μαθητές: 118
    Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: Όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου: 20
    Γονείς και ευρύτερο κοινό: Λόγω των συνθηκών παρακολούθησαν το πρόγραμμα από την
    ιστοσελίδα και από τις τοπικές έντυπες και διαδικτυακές εφημερίδες.
    Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: 3
    Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών:
    Μάθημα: Αγγλικά-Γαλλικά-Γερμανικά
    ∆ιαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης
    Στόχοι: οι μαθητές θα πρέπει:

να αναπτύξουν συνείδηση για το πολιτισμικό/πολιτιστικό υπόβαθρο της ξένης γλώσσας. Με τον τρόπο αυτό θα ενδυναμώσουν τη συνείδηση της δικής τους πολιτισμικής/πολιτιστικής ταυτότητας, θα μάθουν να κατανοούν άλλους πολιτισμούς, να τους αντιλαμβάνονται και να τους βιώνουν ως κάτι που εμπλουτίζει τον ψυχικό και πνευματικό τους κόσμο.


Ενδεικτικές θεματικές ενότητες

Άλλοι πολιτισμοί, πολιτισμική/πολιτιστική ταυτότητα, διατροφικές συνήθειες, κουζίνα (κουλτούρα), καιρός, κλίμα, ήθη και έθιμα, λαϊκός πολιτισμός (παροιμίες, γνωμικά, κουκλοθέατρο, τοπικά πανηγύρια για τον πολιούχο), καθημερινή ζωή εμφάνιση, ενδυμασία, μόδα, οικογένεια, ελεύθερος χρόνος, χόμπι, διασκέδαση, αθλητισμός, λογοτεχνία, ταινίες, εφημερίδες, περιοδικά, Ιστορία, Τέχνη, εκπαιδευτικά συστήματα, επαγγέλματα, τουρισμός, διακοπές, νομίσματα, μονάδες μέτρησης, εποχές, εορτές, περιβάλλον και άλλα.

Ενδεικτικές δραστηριότητες

Οι μαθητές: σχεδιάζουν και υλοποιούν μικρές ή και μεγαλύτερες συνθετικές εργασίες (project) με συγκεκριμένη θεματική, η οποία συσχετίζεται με τα πολιτισμικά και πολιτιστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν χώρες και περιοχές και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους στην τάξη/στο σχολείο κ.λπ. Με παρόμοιες δραστηριότητες δημιουργούν ενημερωτικό υλικό στην κάθε γλώσσα (π.χ. με στόχο να ενημερώσουν μαθητές σε άλλες χώρες, επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο), στο οποίο παρουσιάζουν τα του τόπου τους (Ιστορία, Πολιτισμός, Γεωγραφία, κοινωνικά στοιχεία κ.λπ.). Ακολουθούν «Προτάσεις για διαθεματικές δραστηριότητες».

Πολυπολιτισμικότητα

Άξονες γνωστικού περιεχομένου – Ξένες γλώσσες

Ο βασικός αυτός άξονας διέπει όλες τις θεματικές περιοχές στις οποίες οικοδομούνται οι γλωσσικοί, κοινωνικοί και πολιτισμικοί κώδικες μιας ξένης γλώσσας.


Γενικοί στόχοι (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες): οι μαθητές θα πρέπει:

  • να εξοικειώνονται με την έννοια της πολυπολιτισμικότητας αξιοποιώντας τη διαφορετικότητα (γλωσσική και πολιτισμική)
  • να σέβονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα του «άλλου» μέσα από την ευαισθητοποίηση στη γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία.
  • να διαμορφώνουν πολυπολιτισμική συνείδηση ώστε να αναπτύσσουν διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα
  • να μαθαίνουν να προσαρμόζουν το λόγο τους (προφορικό/γραπτό) σε επικοινωνιακές περιστάσεις, ώστε να αναδεικνύεται η πολιτισμική διάσταση της γλώσσας
  • να καλύπτουν τις τυχόν γλωσσικές ελλείψεις τους χρησιμοποιώντας παραγλωσσικά ή και εξωγλωσσικά μέσα
  • να γνωρίζουν και να κατανοούν διαφορετικές κοινωνικές συμπεριφορές με μέσον την ξένη γλώσσα, η οποία θα τους φέρει σε επαφή με πολιτισμικά περιβάλλοντα που προωθούν αυτές τις συμπεριφορές.

Ενδεικτικές Θεμελιώδεις έννοιες ∆ιαθεματικής προσέγγισης

Ομοιότητα–διαφορά, ισότητα, μεταβολή, εξέλιξη, μετανάστευση, χώρος, χρόνος, αλληλεπίδραση, συλλογικότητα, εξάρτηση, σύγκρουση, πολιτισμός (παράδοση, τέχνη, επιστήμη, κουλτούρα)

Μάθημα: «Ιστορία»
Στόχοι
: οι μαθητές θα πρέπει:

  • να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία της εποχής του Μεσοπολέμου στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία κατά τον 20ο αιώνα. Οι πρόοδοι της φυσικής, της ιατρικής και της τεχνολογίας. Κατάρτιση πίνακα με τα τεχνολογικά επιτεύγματα του Μεσοπολέμου. Επιλογή και παρουσίαση αντιπροσωπευτικών λογοτεχνικών και εικαστικών υπερρεαλιστικών έργων. Αναγνώριση και σχολιασμός βασικών 225 πνευματική παραγωγή και την καλλιτεχνική έκφραση κατά τη μεταπολεμική περίοδο στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Να κατανοήσουν τα αίτια εκδήλωσης των κινημάτων αμφισβήτησης τις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αι. (χίπις, ακτιβισμός, εναλλακτικά κινήματα). Γράμματα και η ανάπτυξη των τεχνών κατά τον Μεσοπόλεμο. Η γέννηση της 7ης Τέχνης. Τα ευρωπαϊκά καλλιτεχνικά ρεύματα. Η πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση στη μεταπολεμική Ελλάδα. (4 ώρες) χαρακτηριστικών του κινήματος και συσχετισμός με την εποχή τους (πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά αδιέξοδα). Συγκέντρωση και παρουσίαση μέσα από φωτογραφικό υλικό των νέων τάσεων στην αρχιτεκτονική. Σχέδιο εργασίας με θέμα: Νεανικά κινήματα και εξεγέρσεις της δεκαετίας του ’60 μέσα από φωτογραφικό, μουσικό, κινηματογραφικό και λογοτεχνικό υλικό (Μουσική, Λογοτεχνία, Αισθητική αγωγή).

Μάθημα: «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή»
Το άτομο, ο κοσμοπολίτης και η διεθνής κοινότητα

Στόχοι: οι μαθητές θα πρέπει:

  • να κατανοούν την αλληλεπίδραση κρατών και λαών, καθώς και την αναγκαιότητα οργάνωσης της διεθνούς κοινωνίας.
  • να αναγνωρίζουν την ανάγκη για διεθνή ειρήνη και ασφάλεια, καθώς και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να δραστηριοποιούνται για την προστασία τους. Σύστημα: Αλληλεπίδραση Ομοιότητα- ∆ιαφορά.

Μάθημα: «Μουσική»

Ανταπόκριση και αναθεώρηση- ∆εξιότητες αξιολόγησης

Στόχοι: οι μαθητές θα πρέπει:

  • να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τα μουσικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και εκτενών ρυθμικών και μελωδικών σχημάτων, μέσα από ευρύ φάσμα φωνητικής και οργανικής μουσικής.
  • να δείχνουν (παρουσιάζουν) γνώση της μουσικής που έχουν ακούσει μέσα από ένα εύρος μουσικών παραδόσεων διαφορετικών εποχών και περιοχών και σημειογραφικών στοιχείων με τα οποία έγινε η ηχογράφηση. Μεταβολή εξέλιξη, Χώρος, Χρόνος, Ήχος, Συμβολισμός.
    Σύστημα: Συμμετρία-Επικοινωνία-Εξάρτηση-Αλληλεπίδραση-Πολιτισμός-Παράδοση.

Ακρόαση και εφαρμογή γνώσης
Στόχοι: οι μαθητές θα πρέπει:

  • να ακούν και να μπορούν να διακρίνουν, να εσωτερικεύουν και να ανακαλούν ήχους.
  • να αναγνωρίζουν τις πηγές, τους κανόνες και τις διαδικασίες σύνθεσης της μουσικής, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης της πληροφορικής και της τεχνολογίας, τη μουσική σημειογραφία και άλλους τύπους σημειογραφίας, που χρησιμοποιούνται σε επιλεγμένα μουσικά είδη, στυλ και παραδόσεις.
  • να αναγνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους τα συμφραζόμενα επηρεάζουν τον τρόπο που δημιουργείται, εκτελείται και ακούγεται η μουσική.
    Χώρος, Χρόνος, Ήχος, Περιοδικότητα.
    Σύστημα: Συμβολισμός, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση.

Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό:

Ανθρώπινα δικαιώματα (Εκδήλωση 10.12.21)-Σχολικός εκφοβισμός (Εκδήλωση 06.03.22).
Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες:

Θεματική ενότητα

«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

Περιλαμβάνονται προγράμματα στους παρακάτω τομείς:

  1. Ανθρώπινα δικαιώματα
  2. Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση
  3. Συμπερίληψη: αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας:
VIII. Σχολικές Δραστηριότητες:

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών

Ενημέρωση για το πρόγραμμα, φιλανθρωπική δράση & παρουσίαση των δημιουργιών των μαθητών.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης

Ενημέρωση για το πρόγραμμα, φιλανθρωπική δράση & δημιουργίες των μαθητών.

Εκπαιδευτική δράση «Κι αν ήσουν εσύ;» – Τάξη Γ1 & Γ2
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Ενημέρωση για το πρόγραμμα, φιλανθρωπική δράση & παρουσίαση των δημιουργιών των μαθητών.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο Δήμου ή εκπαιδευτικής περιφέρειας

Ενημέρωση για το πρόγραμμα, φιλανθρωπική δράση & παρουσίαση των δημιουργιών των μαθητών.

Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό

  1. Δεκτικότητα στην πολιτισμική ετερότητα
  • Ενδιαφέρεται να μαθαίνει για τις πεποιθήσεις, τις αξίες, τις παραδόσεις και τις
    κοσμοθεωρίες άλλων ανθρώπων.
  • Ενδιαφέρεται να ταξιδεύει σε άλλες χώρες.
  • Εκφράζει περιέργεια για άλλες πεποιθήσεις και ερμηνείες και άλλους πολιτισμικούς
    προσανατολισμούς και δεσμούς.
  • Αντιμετωπίζει θετικά το ενδεχόμενο να έχει εμπειρία άλλων πολιτισμών.
  • Επιζητά και θεωρεί ευπρόσδεκτες τις ευκαιρίες για συναντήσεις με ανθρώπους που έχουν
    διαφορετικές αξίες, συνήθειες και συμπεριφορά.
  • Επιδιώκει την επαφή με άλλους ανθρώπους ώστε να γνωρίσει τον πολιτισμό τους.
    Αξίες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
  1. Απόδοση αξίας στην πολιτισμική πολυμορφία
  • Προάγει την άποψη ότι θα πρέπει να είμαστε ανεκτικοί με τις διαφορετικές πεποιθήσεις που πρεσβεύουν άλλοι στην κοινωνία.
  • Προάγει την άποψη ότι θα πρέπει πάντοτε να επιδιώκουμε την αμοιβαία κατανόηση και τον ουσιαστικό διάλογο ανάμεσα στους ανθρώπους και στις ομάδες που θεωρείται ότι «διαφέρουν» μεταξύ τους.
  • Διατυπώνει την άποψη ότι η πολιτισμική πολυμορφία μέσα σε μια κοινωνία θα πρέπει να αξιολογείται και να εκτιμάται με θετικό τρόπο
  • Υποστηρίζει ότι ο διαπολιτισμικός διάλογος θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να μας βοηθά να αναγνωρίζουμε τις διαφορετικές ταυτότητες και τους διαφορετικούς πολιτισμικούς δεσμούς μας
  • Υποστηρίζει ότι ο διαπολιτισμικός διάλογος θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την προαγωγή του σεβασμού και ενός πολιτισμού «συνύπαρξης».
    Δεξιότητες από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
  • Δεξιότητες αυτόνομης μάθησης
  • Δεξιότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης
  • Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης
  • Ενσυναίσθηση
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα
  • Γλωσσικές, επικοινωνιακές και πολυγλωσσικές δεξιότητες
  • Δεξιότητες συνεργασίας
  • Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων
    Γνώση –Κριτική γνώση από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
  1. Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου

(μεταξύ άλλων, της πολιτικής, του δικαίου, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της κουλτούρας, των
πολιτισμών, των θρησκειών, της ιστορίας, των μέσων ενημέρωσης, των οικονομιών, του

περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας)

  • Μπορεί να εξηγεί τη σημασία βασικών πολιτικών εννοιών, όπως δημοκρατία, ελευθερία,
    ιδιότητα του πολίτη, δικαιώματα και υποχρεώσεις.
  • Μπορεί να εξηγεί γιατί ο καθένας έχει ευθύνη/οφείλει να σέβεται τα ανθρώπινα
    δικαιώματα των άλλων.
  • Μπορεί να περιγράφει τις βασικές πολιτισμικές πρακτικές (π.χ. διατροφικές συνήθειες,
    τρόπους χαιρετισμού, τρόπους προσφώνησης, ευγένεια) σε έναν άλλο πολιτισμό.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά ότι η δική του κοσμοθεώρηση είναι μόνο μία από πολλές.
  • Μπορεί να αξιολογεί τον αντίκτυπο της κοινωνίας στον φυσικό κόσμο, π.χ. αύξηση
    πληθυσμού, ανάπτυξη πληθυσμού, κατανάλωση πόρων.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τους κινδύνους που συνδέονται με την περιβαλλοντική
    καταστροφή.
  • Μπορεί να εξηγεί την οικουμενική, αναφαίρετη, αδιαίρετη φύση των ανθρωπ. δικαιωμάτων.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τη σχέση ανάμεσα στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη
    δημοκρατία, την ειρήνη και την ασφάλεια σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τις γενεσιουργές αιτίες της καταπάτησης των
    ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μεταξύ άλλων τον ρόλο των στερεοτύπων και της
    προκατάληψης στις διαδικασίες που οδηγούν σε παραβιάσεις των ανθρωπ. δικαιωμάτων.
  • Μπορεί να εξηγεί τους κινδύνους γενίκευσης και απόδοσης ατομικών συμπεριφορών σε
    έναν ολόκληρο πολιτισμό.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τα θρησκευτικά σύμβολα, τις θρησκευτικές τελετουργίες
    και τη θρησκευτική χρήση της γλώσσας.
  • Μπορεί να περιγράφει τις επιπτώσεις της προπαγάνδας στον σύγχρονο κόσμο.
  • Μπορεί να εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να προφυλάσσουν και να
    προστατεύουν τον εαυτό τους από την προπαγάνδα.
  • Μπορεί να περιγράφει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι πολίτες μπορούν να
    επηρεάσουν την πολιτική.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά την εξελισσόμενη φύση του πλαισίου των ανθρωπίνων
    δικαιωμάτων και τη διαρκή ανάπτυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε διαφορετικές
    περιοχές του κόσμου.
  • Μπορεί να εξηγεί γιατί δεν υπάρχουν πολιτισμικές ομάδες με πάγια εγγενή χαρακτηριστικά.
  • Μπορεί να εξηγεί γιατί όλες οι θρησκ. ομάδες συνεχώς εξελίσσονται και μεταβάλλονται.
  • Μπορεί να αναστοχάζεται κριτικά τους τρόπους με τους οποίους η ιστορία συχνά
    παρουσιάζεται και διδάσκεται από εθνοκεντρική σκοπιά.
  • Μπορεί να εξηγεί τι είναι οι εθνικές οικονομίες και πώς οι οικονομικές και
    χρηματοοικονομικές διαδικασίες επηρεάζουν τη λειτουργία της κοινωνίας.
    Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία

«Όσο περισσότερο κατανοούμε ο ένας τη νοοτροπία του άλλου, τόσο πιο πολλά μπορούμε να μάθουμε ο ένας για τον άλλον. Και τόσο ευκολότερα μπορούμε να αναπτύξουμε τον σεβασμό και την ανεκτικότητα στη δική μας ζωή και στη συμπεριφορά μας προς αλλήλους.
Αυτό οπωσδήποτε θα βοηθήσει στην αύξηση της ειρήνης και της φιλίας στον κόσμο».

Δαλάι Λάμα (Tenzin Gyatso)

Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.