• Το Πρόγραμμα
    Σκοπός Δομή και Περιεχόμενο
    του Προγράμματος
    Project Πρόσκληση Συμμετοχής Active citizens fund Πρόγραμμα 2019
  • Ποιοί Είμαστε
    Εισηγητές Εργαστηρίων Μέντορες Οργανωτική Ομάδα Φορέας Υλοποίησης
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δράσεις-Νέα
    Διημερίδα #1 Διημερίδα #2 Σχολικές Δράσεις
  • Επικοινωνία
  • Αίτηση Συμμετοχής

Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας

Εστίασησεθεματικόάξονατηςκαμπάνιας

Μιλάμε Ελεύθερα,Μαθαίνουμε με Ασφάλεια – Δημοκρατικό Σχολείο

  • Κάνουμε τη φωνή των παιδιών να ακουστεί
  • Προλαμβάνουμε τη βία και τον εκφοβισμό
  • Βελτιώνουμε το ευ ζην στο σχολείο

Οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα
  • Να γνωρίσουν τον διαχρονικό αγώνα για την κατάκτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  • Να μάθουν ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται από οικουμενικές διακηρύξεις και διεθνείς συμβάσεις και ότι υπάρχει ειδική διακήρυξη για τα δικαιώματα του παιδιού.
  • Να κατανοήσουν ότι η μη ικανοποίηση βασικών δικαιωμάτων έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής των ανθρώπων.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η παραβίαση των δικαιωμάτων συνιστά αξιόποινη πράξη.
  • Να σκεφτούν πώς οι ίδιοι θα μπορούσαν να αναλάβουν πρωτοβουλίες σχετικά με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  • Να γνωρίσουν κάποιους από τους πιο σημαντικούς «υπέρμαχους των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»

Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας

  • Τεχνουργήματα με σκοπό την ανάδειξη του κάθε δικαιώματος αναρτημένα στον «ΤΟΙΧΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ» βλ. φωτό Ο ΤΟΙΧΟΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
  • Ψηφιακό ημερολόγιο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
  • Παρουσιάσεις των μαθητών σχετικά με την κατάσταση των δικαιωμάτων στον σύγχρονο κόσμο και προτάσεις δράσης για την προστασία τους βλ. εργασίες των ομάδων α1 γυμνασίου | α2 γυμνασίο | α3 γυμνασίου | β1 γυμνασίου | β2 γυμνασίου | β3 γυμνασίου | γ1 γυμνασίου | γ2 γυμνασίου | γ3 γυμνασίου | Α2 Λυκείου

Αριθμητικά Αποτελέσματα:

Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση των εργασιών σε τρεις φάσεις: 160

Μαθητές που παρακολούθησαν: 230

Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: 30

Γονείς και ευρύτερο κοινό: 20

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: Καψάλη Μαρία, Ντινοπούλου Εύη, Τρισεύγενη Πουλοπούλου.

Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών:

ΝΑΙ (Ν.ΓΛΩΣΣΑ α, β, γ γυμνασίου), ΙΣΤΟΡΙΑ (γ΄ γυμνασίου) Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή (γ΄ γυμνασίου και λυκείου) ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ (α΄, β΄, γ΄ γυμνασίου)

Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό: ΝΑΙ Οι δράσεις εντάχθηκαν στο πλαίσιο των συναφών μαθημάτων.

Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες: ΝΑΙ Οι δράσεις εντάσσονται και στο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «΄Ενας κόσμος ανθρωπίνων δικαιωμάτων» που υλοποιείται στο σχολείο μας την φετινή χρονιά με τα τρία τμήματα της γ΄ γυμνασίου.

Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας: Ναι.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης:

Οι μαθητές αφού ακολούθησαν το σχέδιο όπως διδάχτηκε στους εμπλεκόμενους καθηγητές στο αντίστοιχο εργαστήριο της διημερίδας ‘Human Rights for Beginners 2’ πραγματοποίησαν

  • Δραστηριότητες με σκοπό την γνωριμία και την βαθύτερη γνώση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (κουίζ, παιχνίδια ρόλων κλπ)
  • Αποφάσισαν να υιοθετήσει κάθε τμήμα γυμνασίου και λυκείου από ένα δικαίωμα και στην ολομέλεια του κάθε τμήματος συζήτησαν γι’ αυτό και συγκέντρωσαν πληροφορίες.
  • Χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας
  • Κάθε ομάδα εργασίας ανέλαβε και μετά από εύλογο χρονικό διάστημα (προθεσμίας ενός περίπου μήνα) κατά το οποίο εργάστηκε, κατέθεσε την πρόταση παρουσίασης του δικαιώματος (εικαστική δημιουργία, αφίσα, φωτογραφία, κολλάζ κλπ)
  • Ακολούθησε ψηφοφορία προκειμένου να προκριθεί η προσφορότερη πρόταση από κάθε τμήμα.
  • ΄Ολες οι εργασίες αναρτήθηκαν σε ειδικό χώρο του σχολείου μας που ονομάστηκε «ΤΟΙΧΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ» και ο οποίος αποτελεί σημείο συνάντησης , συζήτησης και διαλόγου και μικρών εκδηλώσεων (τραγούδια, μηνύματα) με αφορμή το υλικό που συγκεντρώθηκε.

Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας:

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (10/12/21) πραγματοποίησαν happenings με στόχο την ευαισθητοποίηση επάνω στο θέμα της ενδοσχολικής βία.
Πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη (28/3/22) σε έκθεση ζωγραφικής με θέμα το προσφυγικό ζήτημα «΄Ονειρα σε μαύρο φόντο» του Δ. Ηλιόπουλου. Ομάδα μαθητών ανέλαβε να προετοιμάσει και παρουσίασε (μετά την παρακολούθηση της έκθεσης η οποία τους ευαισθητοποίησε ιδιαίτερα επάνω στο προσφυγικό ζήτημα) εργασία για το μεταναστευτικό ζήτημα και για τα δικαιώματα των προσφύγων (στατιστικά στοιχεία, μαρτυρίες, σχετικά τραγούδια). Πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο Αμφιθέατρο του ΜΣΚ (21/3/22) με τις παρουσιάσεις των εργασιών ομάδων μαθητών από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και της Α΄ λυκείου στο πλαίσιο της κεντρικής δράσης «Υιοθετούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό:

Δεκτικότητα απέναντι στην πολιτιστική ετερότητα και στις διαφορετικές πεποιθήσεις, κοσμοθεωρίες και πρακτικές

Σεβασμός

Συνείδηση του πολίτη

Αξίες: Αναγνώριση της αξίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων του ανθρώπου σε ένα κράτος δικαίου.

Αναγνώριση της αξίας της πολιτισμικής πολυμορφίας

Αναγνώριση της αξίας της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ισοτιμίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου

Δεξιότητες:

Ακρόασης και παρατήρησης,

Συνεργασίας

Γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες

Γνώσεις

Γνώση και κριτική κατανόηση της πολιτικής, του δικαίου, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Γνώση και κριτική κατανόηση της γλώσσας και της επικοινωνίας

Εκπαιδευτικό Υλικό/Συνδέσεις/Βιβλιογραφία:

link 1 | link 2 | link 3 | link4

Previous Next

© 2019 New Wringle All Rights Reserved.