Εστίασησεθεματικόάξονατηςκαμπάνιας
Μιλάμε Ελεύθερα,Μαθαίνουμε με Ασφάλεια – Δημοκρατικό Σχολείο
Οι μαθητές:
Προϊόντα Ομαδικής Εργασίας
Αριθμητικά Αποτελέσματα:
Μαθητές που συμμετείχαν στην υλοποίηση των εργασιών σε τρεις φάσεις: 160
Μαθητές που παρακολούθησαν: 230
Εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν: 30
Γονείς και ευρύτερο κοινό: 20
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην υλοποίηση της εργασίας: Καψάλη Μαρία, Ντινοπούλου Εύη, Τρισεύγενη Πουλοπούλου.
Συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών:
ΝΑΙ (Ν.ΓΛΩΣΣΑ α, β, γ γυμνασίου), ΙΣΤΟΡΙΑ (γ΄ γυμνασίου) Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή (γ΄ γυμνασίου και λυκείου) ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ (α΄, β΄, γ΄ γυμνασίου)
Συνάφεια με τον Εκπαιδευτικό προγραμματισμό: ΝΑΙ Οι δράσεις εντάχθηκαν στο πλαίσιο των συναφών μαθημάτων.
Συνάφεια με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή τις Σχολικές Δραστηριότητες: ΝΑΙ Οι δράσεις εντάσσονται και στο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «΄Ενας κόσμος ανθρωπίνων δικαιωμάτων» που υλοποιείται στο σχολείο μας την φετινή χρονιά με τα τρία τμήματα της γ΄ γυμνασίου.
Συνάφεια με τον Κανονισμό Λειτουργίας: Ναι.
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο τάξης:
Οι μαθητές αφού ακολούθησαν το σχέδιο όπως διδάχτηκε στους εμπλεκόμενους καθηγητές στο αντίστοιχο εργαστήριο της διημερίδας ‘Human Rights for Beginners 2’ πραγματοποίησαν
Δραστηριότητες ή Δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας:
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (10/12/21) πραγματοποίησαν happenings με στόχο την ευαισθητοποίηση επάνω στο θέμα της ενδοσχολικής βία. Πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη (28/3/22) σε έκθεση ζωγραφικής με θέμα το προσφυγικό ζήτημα «΄Ονειρα σε μαύρο φόντο» του Δ. Ηλιόπουλου. Ομάδα μαθητών ανέλαβε να προετοιμάσει και παρουσίασε (μετά την παρακολούθηση της έκθεσης η οποία τους ευαισθητοποίησε ιδιαίτερα επάνω στο προσφυγικό ζήτημα) εργασία για το μεταναστευτικό ζήτημα και για τα δικαιώματα των προσφύγων (στατιστικά στοιχεία, μαρτυρίες, σχετικά τραγούδια). Πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο Αμφιθέατρο του ΜΣΚ (21/3/22) με τις παρουσιάσεις των εργασιών ομάδων μαθητών από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και της Α΄ λυκείου στο πλαίσιο της κεντρικής δράσης «Υιοθετούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα». |
Στάσεις από το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό:
Δεκτικότητα απέναντι στην πολιτιστική ετερότητα και στις διαφορετικές πεποιθήσεις, κοσμοθεωρίες και πρακτικές
Σεβασμός
Συνείδηση του πολίτη
Αξίες: Αναγνώριση της αξίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων του ανθρώπου σε ένα κράτος δικαίου.
Αναγνώριση της αξίας της πολιτισμικής πολυμορφίας
Αναγνώριση της αξίας της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ισοτιμίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου
Δεξιότητες:
Ακρόασης και παρατήρησης,
Συνεργασίας
Γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες
Γνώσεις
Γνώση και κριτική κατανόηση της πολιτικής, του δικαίου, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Γνώση και κριτική κατανόηση της γλώσσας και της επικοινωνίας
Εκπαιδευτικό Υλικό/Συνδέσεις/Βιβλιογραφία: