Καλαμάτα 4-5 Δεκεμβρίου
Το Σαββατοκύριακο 4-5 Δεκεμβρίου το ‘Human Rights for Beginners 2’, συνεχίζοντας τη φετινή διαδρομή του, βρέθηκε στην υπέροχη Καλαμάτα. Η δεύτερη επιμορφωτική διημερίδα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο της πόλης, ένας σχολικός χώρος από κάθε άποψη εντυπωσιακός. Όπως συνέβη και στα Τρίκαλα, η υποδοχή που επιφύλαξαν στην ομάδα μας η Διευθύντρια του σχολείου κυρία Τρισεύγενη Πουλοπούλου μαζί με τον Ηλία Βλαχάκη και τους υπόλοιπους συναδέλφους της ήταν εξαιρετική και η συνεργασία τους πολύτιμη!
Στα έξι θεματικά εργαστήρια του προγράμματος συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 12 διαφορετικές περιοχές της χώρας, κυρίως από την Πελοπόννησο, αλλά και από μακρινές περιοχές όπως η Κρήτη και η Αττική.
Τα εργαστήρια υλοποίησαν οι: Γιώργος Μόσχος (πρώην συνήγορος του παιδιού), Ντορέττα Αστέρη, Άννα Αφεντουλίδου και Παυλίνα Χαραλαμπίδου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η Ηρώ Ποταμούση από το ΕΚΠΑ και ο Νίκος Γκιωνάκης από το Κέντρο Ημέρας ΒΑΒΕΛ. Ως μέντορες συμμετείχαν οι Γιάννης Κατσάνος από το 5 Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας, η Ισμήνη Καρυδοπούλου από το Generation 2.0 RED, ο Πάνος Χριστοδούλου από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και η Ραλλού Αβραμίδου από την Άγονη Γραμμή Γόνιμη.
Από τη μεριά της επίσημης πολιτείας, και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Εξωτερικών, σημαντική ήταν, για άλλη μια φορά, η παρουσία καθόλη τη διάρκεια της διημερίδας του Εθνικού Εισηγητή για την Καταπολέμηση της Εμπορίας Ανθρώπων, κυρίου Ηρακλή Μοσκώφ. Τη δεύτερη ημέρα του διημέρου, και κατά τη διαδικασία παρουσίασης από τους εκπαιδευτικούς των προτάσεων εφαρμογής του υλικού των εργαστηρίων, παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Καλαμάτας κύριος Θανάσης Βασιλόπουλος καθώς και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας κύριος Νίκος Πεφάνης.
Με τη δεύτερη αυτή επιμορφωτική διημερίδα έληξε ουσιαστικά η πρώτη φάση του προγράμματος. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της New Wrinkle, ξεκινά η δεύτερη φάση η οποία περιλαμβάνει κυρίως δραστηριότητες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στις θεματικές των εργαστηρίων με την εμπλοκή μαθητών στο περιβάλλον του σχολείου.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τόσο στα Τρίκαλα όσο και στην Καλαμάτα την παρουσία των εκπαιδευτικών χαρακτήρισε η ζωηρή τους συμμετοχή. Το σημείο αυτό υποδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον τους για διαρκή επιμόρφωση με σκοπό τη βελτίωση της δουλειάς τους και την ουσιαστική αντιμετώπιση ζητημάτων που συνδέονται με το ρόλο τους ως παιδαγωγών. Το ενδιαφέρον αυτό, που πηγάζει από την αγάπη τους για το χώρο στον οποίο εργάζονται, αλλά και από τον προβληματισμό πάνω στις δυσκολίες που διαπιστώνουν εμπειρικά κάθε μέρα στη σχολική τάξη, αποτέλεσε το βασικό λόγο για τη ζεστή ατμόσφαιρα που όλοι μαζί δημιουργήσαμε και βιώσαμε από κοινού στις δύο διημερίδες.